Companii

Marshal Turism: tot mai mare cerere pentru concedii in strainatate

09.06.2004, 00:00 66

Afacerile tour-operatorului Marshal Turism din Bucuresti au urcat cu 15% pe primul trimestru al acestui an, dupa o crestere de 5% inregistrata anul trecut.
"Datorita cresterii salariilor, tot mai multi romani incep sa-si petreaca in strainatate concediile. Principalul motor este venirea a tot mai multe companii straine in Romania, care-si deschid reprezentante si filiale, si  acorda salarii mai mari angajatilor, iar la toate acestea se adauga si transferurile de bani din strainatate. In ultimul an se dezvolta atat segmentul de business cat si cel de plecari", a spus Daniel Antonescu, presedintele agentiei de turism.
Marshal Turism a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de circa 14 milioane de euro, iar pentru acest an si-a propus o crestere de 10-15% in euro.
La inceputul anului trecut Marshal Turism a devenit franciza American Express, cea mai mare retea de servicii pentru turism din lume, dupa ce timp de sase ani a fost reprezentant unic al acestei companii pe piata romaneasca.
"La ora actuala avem autorizatia de a oferi sase servicii American Express, de la corporate travel, rezervari online, pana la emiterea de carduri si eliberarea de cec-uri de calatorie", a mai spus Antonescu.
Anul trecut, cel mai dinamic segment al afacerii au fost plecarile de turisti romani in strainatate, unde veniturile agentiei s-au dublat fata de anul anterior.
Cei mai importanti concurenti pentru Marshal Turism sunt Happy Tour, Paralela 45, Eximtur. Agentia Marshal Turism are 60 de angajati permanenti si 20 de colaboratori.
Antonescu mai spune ca cele mai cerute destinatii straine pentru turistii romani vor fi anul acesta Egiptul si Spania.
Marshal va organiza anul acesta chartere cu destinatiile Creta, Palma de Mallorca si Antalya. Agentia a adus in Romania anul trecut circa 8.000 de turisti straini, potrivit datelor proprii ale companiei.
Institutul National de Statistica a raportat la inceputul acestui an ca Romania a fost vizitata in 2003 de circa 1 milion de turiosti straini si de circa 4,5 milioane de turisti romani.
"Datele statistice oficiale sunt absolut irelevante pentru ca includ toate persoanele care trec granita, care pot veni in vizita la rude sau in interes de afaceri fara sa cheltuiasca pe servicii de turism", a adaugat Antonescu.
Presedintele agentiei Marshal considera de asemenea ca politica de promovare a Romaniei ca destinatie turistica este complet ineficienta.
"Ca sa fie intr-adevar rezultate, ar trebui ca Ministeriul sa sustina financiar birourile de turism ale Romaniei in strainatate numai pe o perioada limitata, dupa care acestea sa se autofinanteze prin incasarea unor comisioane de la agentiile de turism romanesti pentru care aduc turisti", a mai mentionat Antonescu.
"Ar trebui de asemenea organizate info-tripuri gratuite in Romania pentru agentiile de turism straine si pentru presa straina, pentru ca pliantele nu sunt niciodata suficient de convingatoare", a incheiat presedintele agentiei Marshal Turism.
Proprietarii agentiei pregatesc si o investitie intr-un hotel in Bucuresti. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO