Companii

Martens exporta bere fara alcool in Orientul Mijlociu

01.02.2005, 00:00 78

Numarul sapte-opt de pe piata berii, Martens Galati, detinut de Breweries Martens din Belgia, va  exporta de bere fara alcool Driver pe pietele din Orientul Mijlociu. "Suntem pe finalul negocierilor pentru a demara exporturile de bere fara alcool pe aceste piete, unde sunt necesare aprobari speciale. Berea a trecut testul analizelor, am facut sI studii de piata, iar in plus ne-am stabilit si un distribuitor", spune Vasile Joanta, directorul general al Martens Galati. El sustine ca, in tarile musulmane din Orientul Mijlociu a crescut foarte mult, in ultimii ani, consumul de bere fara alcool.
Heineken si Carlsberg sunt doua nume grele care au intrat, in ultimii ani, pe piata berii din Orientul Mijlociu prin achizitia unor facilitati de productie mizand pe cresterile fabuloase ale consumului de bere fara alcool din zona de peste 800% in ultimii cinci ani.
Tinta de vanzari a celor de la Martens pe pietele din Orientul Mijlociu pentru primul an este de 15.000 de hectolitri, in conditiile in care Driver detine o cota pe piata romaneasca de 3-4% cu vanzari de 5.000 de hectolitri.
Martens mai detine marcile Premium Senior, Damburger, Alutus (o bere manastireasca) sau Soveja. "Anul trecut am avut o distributie nationala insa acum incercam sa ne eficientizam, incepand cu retragerea din zona Translivaniei, unde aveam volume foarte mici. Ne axam pe zona de sud, sud-est si in Moldova", spune Joanta. Martens a lansat recent pe piata o bere la PET cu un grad de alcolizare de 14% (fata de 5% cat este media la o bere obisnuita) sI un volum de 0,5 litri. "Am incercat pe de o parte sa profitam de trendul pozitiv inregistrat de bere la PET anul trecut iar pe de alta parte de cresterea accizelor la alcool care a dus la o scadere a pietei bauturilor spirtoase. Vom relansa aceasta bere la doze de 0,33 litri, pentru ca e prea mult alcool", sustine Joanta.
Vanzarile Martens pe piata romaneasca s-au situat anul trecut la 7 milioane de euro, in crestere cu circa 3% fata de anul anterior, insa volumul a scazut cu circa 7%. "TotI producatorii independentI, cu exceptia celor de la Bere Mures, au avut mari probleme, iar una dintre cele mai mari o reprezinta datoriile istorice preluate de noii cumparatori la momentul achizitiei fabricilor. Aceasta situatie ne-a ingreunat foarte mult si nu ne-a permis investitii masiv in publicitate", spune Joanta.
Martens este cel de-al patrulea jucator de pe piata belgiana si este in continuare o afacere de familie, detinand capacitatI de productie s in Cehia sI Germania. Compania este unul dintre cei mai mari producatori europeni de bere la PET si furnizorul principal pentru lantul de supermaketuri Aldi.
Piata autohtona a berii s-a ridicat, anul trecut, conform estimarilor din piata la circa 600 de milioane de euro si 14 milioane de hectolitri in crestere usoara fata de indicatorii din anul precedent: 550 de milioane de euro si 12,8 milioane de hectolitri. Pe piata tonul a continuat sa fie dat de cei patru mari : Brau Union Romania filiala romaneasca a gurpului olandez Heineken, Compania de Bere Romania membra a SAB Miller, Interbrew membra a Inbev si Tuborg din grupul danez Carlsberg in randul carora s-au infiltrat European Drinks care a facut un salt direct pe locul patru foarte aproape de locul trei si Bere Mures care si-a intarit pozitia de pe locul sase.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO