Companii

Martin Zmelik, CEZ România: Toţi caută următoarea „revoluţie“ din energie. Întrebarea este cine intră primul în casa clientului

Martin Zmelik, CEO al CEZ România: Toţi caută acum produsul potrivit, toţi caută „the next big thing“ (următorul lucru mare – n.red.). Ca portofoliu, noi avem o structură stabilă compusă din zona de producţie a energiei verzi, distribuţie şi vânzare de energie. Dacă vor exista investiţii în anii următori, acestea vor fi făcute în zona de eficienţă energetică. Acolo este viitorul.

Martin Zmelik, CEO al CEZ România: Toţi caută acum produsul potrivit, toţi caută „the next big thing“ (următorul lucru mare – n.red.). Ca portofoliu, noi avem o structură stabilă compusă din zona de producţie a energiei verzi, distribuţie şi vânzare de energie. Dacă vor exista investiţii în anii următori, acestea vor fi făcute în zona de eficienţă energetică. Acolo este viitorul.

Autor: Roxana Petrescu

07.09.2016, 00:07 1000

„Ca portofoliu, noi avem o structură stabilă compusă din zona de producţie a energiei verzi, distribuţie şi vânzare de energie. Dacă vor exista investiţii în anii următori, acestea vor fi făcute în zona de eficienţă energetică. Acolo este viitorul“.

CEZ România, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa distribuţiei şi furnizării de energie electrică, cu 1,4 mi­lioane de consumatori în por­to­foliu, încheie parte­neriate cu retaileri precum Profi sau cu agenţii de turism pentru a-şi ţine clienţii casnici aproape, iar pentru consu­ma­torii comer­ciali propune soluţii de eficienţă ener­getică.

Singura certitudine într-o piaţă pe care liberalizarea a scos-o din amorţeală este că toţi jucătorii caută acel produs care va aduce următoarea schimbare majoră din energie, în contextul în care vânzarea de curent nu mai este un domeniu atât de exclusivist.

„Pe partea de consumatori casnici încercăm să dezvoltăm produse prin care recompensăm loialitatea clienţilor. Avem astfel parteneriate cu lanţuri de retail cum este cazul Profi sau cu agenţii de turism cum este Christian Tour. Mai mult, ne folosim reţeaua pentru a intra şi pe zona de asigurări. Testăm produse“, spune Martin Zmelik, CEO-ul CEZ România, grup deţinut de cehii de la CEZ, care anul trecut au avut venituri, la nivel consolidat, de circa 485 de milioane de euro pe plan local.

O astfel de politică, prin care un consumator casnic de energie să fie recompensat cu reduceri la alimentele cumpărate dintr-un supermarket, era inexistentă în urmă cu câţiva ani, dar intrarea pe acest segment a unor jucători din alte domenii, odată cu liberalizarea pieţei a schimbat complet sectorul. În România sunt circa 8,6 milioane de consumatori casnici de energie, cu o pondere în consumul total de 20%, care din 2018 vor ieşi complet din zona re­glementată. Circa 11.000 de consumatori deja au făcut acest pas, iar marii furnizori de energie, cum este şi CEZ, simt această schim­bare aşa că ies din zona de confort şi contraatacă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO