Scăderea de la 10.000 la 5.000 de euro a primei programului Rabla Plus a dus la o scădere cu 27% a înmatriculărilor de maşini electrice în primele 10 luni, faţă de perioada similară din 2023, la aproape 8.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). De partea cealaltă, hibridele – cele plug-in şi full – au crescut cu 52% în acelaşi interval la 48.322 de unităţi. Costul energiei electrice, lipsa staţiilor dar şi înjumătăţirea primei Rabla Plus a afectat cel mai mult piaţa electricelor.
În total, înmatriculările de maşini noi au crescut cu 1,4% în octombrie la 11.552 de unităţi, în timp ce la nivelul primelor 10 luni, piaţa a urcat cu 4% la 127.000 de maşini.
Seria de scăderi s-a oprit astfel în octombrie după lunile iulie, august şi septembrie, după ce în iunie înmatriculările au crescut cu 62% la peste 21.000 de maşini, în condiţiile în care, într-o lună „normală“ volumele sunt de 12-13 mii de unităţi.
Pe piaţa de second-hand, importurile s-au temperat, iar înmatriculările de maşini rulate înmatriculate pentru prima dată în România au ajuns în intervalul ianuarie-octombrie la 270.000 de maşini, similar cu cel din perioada similară din 2023.