Companii

Masinile vechi mentin pe plus afacerile importatorilor de piese, o piata de 950 mil. euro

03.02.2010, 23:14 137

Importatorul si distribuitorul de componente auto Augsburg araportat o crestere de peste 25% a afacerilor in 2009, pana la 64de milioane de euro. Reprezentantii companiei au declarat ca plusulde 25% a fost adus in cursul anului trecut de largirea ofertei side extinderea retelei.

"Cifra de afaceri s-a mentinut constanta in portofoliul"traditional" de produse. Pe produse noi, introduse deja lasfarsitul anului 2008, avem cresteri considerabile la care nu neasteptam intr-un an de criza", a declarat Gina Iordache, directorulgeneral al Augsburg.

Totodata, compania a extins reteaua de depozite prin unitati noiin Galati, Craiova si Sibiu.

Piata de piese auto fost evaluata de reprezentantii Augsburg la950 de milioane de euro in 2009, excluzand din calcul valoarealubrifiantilor si anvelopelor comercializate pe plan local.Valoarea pieselor auto vandute de importatorii si distribuitorii deprofil in cursul anului trecut a scazut cu aproximativ 5% fata deanul anterior, cand depasise pragul de un miliard de euro.

"Anul 2009 a fost un an dificil si pentru piata de componentedin Romania. Ca majoritatea segmentelor de piata, a suferit oscadere in cursul anului, estimata la 5-10%", a spus Iordache.

Scaderile au fost localizate la jucatorii de volum mic, inspecial la cei care aveau un business concentrat puternic sprereparatiile de autovehicule comerciale. Sectorul transporturilors-a contractat in 2009 cu circa 35%, iar activitatile conexe auavut si ele de suferit.

Principalele cauze ale reducerii consumului de piese auto aufost identificate in scaderea numarului de kilometri parcursi declienti, atat companii care si-au redus sau incetat activitatea,cat si persoane fizice, care si-au micsorat bugetele.

Spre deosebire de piata locala, Augsburg a aratat exemplulGermaniei, unde in 2009 consumul de piese auto s-a ridicat cuaproximativ 8% din cauza vechimii parcului auto (medie de 8,7ani).

Corelatia dintre vanzarile de autovehicule noi si piata de pieseauto are un ecart de 2-3 ani, astfel ca prabusirea pietei auto cu55% in 2009 va avea un efect in vanzarile importatorilor decomponente incepand cu 2011. Pana atunci, importurile de automobilesecond-hand, respectiv 212.836 de unitati in 2009 si aproximativ300.000 de unitati in 2008, sunt cele care mentin cererea de piese."Scaderea inregistrata nu este proportionala cu cea a vanzarilor deautomobile noi. Unul dintre motive este ca un automobil nou nugenereaza o cerere imediata de componente auto aftermarket, in timpce inmatricularile de second-hand, in crestere in anii 2008 - 2009,genereaza reparatii si vanzari de piese auto".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO