Companii

Mastercard lansează o nouă soluţie de banking digital care oferă mai multe detalii despre tranzacţii online, inclusiv numele comerciantului şi locul în care a avut loc achiziţia

Mastercard lansează o nouă soluţie de banking digital...

Autor: Roxana Rosu

03.02.2021, 11:49 250

Mastercard lansează o nouă soluţie de banking digital prin care posesorii cardurilor au acces la mai multe detalii despre achiziţiile lor online, precum numele comerciantului, sigla acestuia şi locul în care a avut loc achiziţia.

Pentru a creşte vizibilitatea brandului şi a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacţiilor neidentificate care duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianţii sunt invitaţi să îşi încarce logo-urile în sistem. Soluţia a fsot dezvoltată Ethoca, un startup deţinut de Mastercard.

În plus, Mastercard lucrează împreună cu băncile pentru introducerea unui nou standard la nivel de industrie, astfel încât, începând de la finalul anului 2022, canalele bancare digitale să includă informaţii complete ale tranzacţiilor.

Conform unui studiu recent, majoritatea consumatorilor români au raportat dificultăţi în identificarea anumitor tranzacţii prin intermediul canalelor bancare digitale. Anxietatea legată de potenţialele fraude a determinat mai mulţi consumatori să depună cereri de rambursare a fondurilor, care puteau fi evitate.

Până la 57% dintre respondenţii la sondaj au declarat că li se întâmplă uneori să nu poată recunoaşte achiziţiile afişate în istoricul tranzacţiilor, în timp ce pentru aproape unul din cinci acest lucru se întâmplă des sau foarte des. Această situaţie îi face pe consumatori să se simtă anxioşi (47%), iritaţi (32%), confuzi (6%) şi neajutoraţi (8%).

Cea mai comună reacţie din partea românilor care nu pot identifica o tranzacţie este să sune imediat banca (50%) sau, mai rar, comerciantul (3%). 43% dintre români admit că aleg să contacteze banca deşi, după o anumită perioadă, şi-ar putea aminti detalii despre tranzacţiile neidentificate iniţial.

Cele mai utile detalii pe care le-ar dori depre tranzacţii ar fi denumirea comerciantului (66%), sigla acestuia (29%) şi locaţia în care a fost efectuată achiziţia (45%). Un istoric mai complex al tranzacţiilor efectuate cu cardul ar sprijini consumatorii în identificarea rapidă a comerciantului (44%) şi a achiziţiei (49%), şi, mai ales, oferă deţinătorilor de carduri sentimentul de încredere şi de control asupra tranzacţiilor (40%).

În 87% dintre cazuri, apelurile către băncile posesorilor de carduri conduc, de obicei, la depunerea unei reclamaţii, sub forma unei cereri de rambursare a fondurilor. Cu toate acestea, multe dintre reclamaţii se dovedesc a fi nejustificate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO