Companii

Matei Ladea, Omnia Capital: Companiile româneşti pot acum investi în vest şi să facă acolo performanţă. „Noi am mers către Germania şi şi Italia.“

Matei Ladea, Omnia Capital: Companiile româneşti pot...

Autor: Bogdan Alecu, Alex Ciutacu

18.04.2025, 00:07 191

Filiala Dumagas Germania a ajuns în opt luni la un volum de business de 20 de milioane de euro şi continuă să se dezvolte, după cum a explicat Matei Ladea, cofondator al Omnia Capital, compania de investiţii care a cumpărat transportatorul Dumagas în urmă cu doi ani, prezent la conferinţa ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2025.

„Am deschis anul trecut filiala Dumagas GmbH în Germania şi am acumulat un volum de business de 20 de milioane de euro în opt luni de la înfiinţare. Avem o flotă de 67 de camioane, care lucrează 24 de ore din 24 în circuit constant, în două sau trei schimburi, dacă e nevoie. Nu e o activitate de transport, cât e o activitate de transport şi distribuţie locală“, a spus Matei Ladea, co-fondator al Omnia Capital, în cadrul conferinţei ZF Logistică, Transporturi & Automotive 2025, organizată de ZF alături de ELI Parks, ING Bank, Grampet Group şi Simon, Iuga & Partners.

În februarie 2023, Omnia Capital, o companie activă pe piaţa de fuziuni şi achiziţii,  a cumpărat compania de transport rutier de mărfuri Dumagas de la fondul de investiţii Bancroft. Anterior tranzacţiei, jumătate din business-ul Dumagas era generat pe rute interne, unde transportatorul avea clienţi hipermarketuri, iar restul de jumătate era generat de transportul pe rute externe, unde compania lucra cu clienţi din domeniul auto. Compania avea contracte cu producătorii auto Jaguar, Land Rover, Mercedes sau Ford, Anglia şi Germania fiind printre cele mai importante pieţe, anterior tranzacţiei.

„Asta confirmă că există un apetit în Europa de Vest pt investiţii cu capital românesc. Motiv pentru care merită încurajat în continuare atragerea de capital străin în România, pentru că vor avea condiţii benefice. Da, nu avem la fel de multe autostrăzi ca Germania, dar nici nu petrec aşa de mult timp în aglormeraţie unde pe autostradă pierzi şi două ore pentru un kilometru”, a subliniat Matei Ladea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro