Companii

McCann Erickson a luat şase premii la Cannes Lion

McCann Erickson a luat şase premii la Cannes Lion

Adrian Boţan, creative director în cadrul McCann Erickson

Autor: Cristina Roşca

22.06.2011, 00:03 333

Grupul de comunicare McCann Erickson a câştigat şase premii lafestivalul de publicitate Cannes Lion International Festival ofCreativity, cel mai important festival pentru creativitate încomunicare - două grand prix-uri, două trofee de aur şi două debronz.

Astfel, grupul românesc de comunicare a câştigat cu campania"American Rom", realizată pentru Kandia Dulce, grand prix-uri ladouă categorii Promo&Activation, secţiunea Best New ProductLaunch/Re-Launch or Multi-Product Promotion at Retail (Cea mai bunălansare/relansare de nou produs sau promovarea mai multor produseîn retail) şi Direct, secţiunea Traffic&Brand Building(Construirea brandului), şi se întoarce astfel acasă cu cele maiprestigioase premii din industrie. "Cred că este prima dată când oagenţie din Europa Centrală şi de Est vine acasă cu un astfel depremiu. Pentru România este o premieră", a afirmat Adrian Boţan,creative director în cadrul McCann Erickson.

Despre premii el mai spune că "este neaşteptat. Ne aşteptam caaceastă campanie să fie remarcată, însă nu credeam că vom primiatâtea premii, şi mai ales două grand prix-uri. Totuşi este ocampanie diferită, reală, prezentată la scară mare. Şi toateacestea au contat. Juriul a apreciat atât ideea, cât şiexecuţia".

Campania "American Rom" realizată pentru ciocolata Rom apresupus înlocuirea ambalajului pe care este imprimat steagulRomâniei cu unul pe care era desenat steagul Statelor Unite, pentruca ulterior să se revină la ambalajul ini­ţial. "Această campanie aincitat la dezbatere. Noi am vrut să stimulăm mândria naţională.Românii şi-au dat seama că a fost o glumă şi nu s-au supărat peRom, o marcă românească cu tradiţie", a mai spus Boţan.

Trofeele de aur au fost câştigate de McCann Erickson cu aceeaşicampanie, la categoriile Promo&Activation, secţiunea Food andNon-Alcoholic Drinks (alimente şi băuturi nonal­coolice) şi DirectLions, secţiunea FMCG. Grupul a mai luat bronzul tot cu "AmericanRom" la categoria PR, secţiunile Best Launch or Re-launch (Cea maibună lansare sau relansare) şi Consumer Goods, including FMCG andHousehold Products (Bunuri de consum, inclusiv FMCG şi produsepentru locuinţe).

Pe lista scurtă a ajuns şi o altă agenţie românească, GMPAdvertising, care a realizat pentru Romania Altitude MountainSports Club campania "Youngest Highest".

McCann Erickson, grupul condus de Bogdan Enoiu, cu afaceri depeste 60 mil. euro, include agenţiile McCann Erikson, MRMWorldwide, McCann PR, Momentum, Universal McCann.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO