Companii

McDonald’s şi-a bugetat creştere în 2012: Mizăm pe creşterea numărului de clienţi, nu a bonului de casă

Şeful McDonald’s: Mizăm pe creşterea numărului de clienţi, nu a bonului de casă

Autor: Cristina Rosca

17.03.2012, 11:51 608

"Ne-am propus pentru acest an să creştem. Nu pot să dau rate de creştere, pentru că situaţia se poate schimba pe parcursul anului, însă pot să spun că suntem pregătiţi şi pentru un context economic dificil", spune Daniel Boaje, care ocupă din 2011 funcţia de director general al lanţului de 64 de restaurante de tip fast-food.

El explică faptul că este optimist deoarece a fost încurajat de evoluţia businessului din ultimul trimestru al anului trecut. În ultimele trei luni ale anului au fost înregistrate şi primele creşteri ale consu mului, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Avansul a continuat şi în ianuarie, când potrivit datelor de la INS consumul a crescut cu aproape 10%.

"Dacă ar fi să excludem luna februarie, putem spune că anul a început bine şi pentru McDonald's România", a mai spus dire ctorul general al companiei Daniel Boaje explică faptul că în luna februarie zăpezile şi gerul i-au împiedicat pe oameni să ajungă la restaurante.

"Totuşi, am reuşit să nu avem probleme în oferta de produse", a adăugat el.

Ultimele date financiare disponibile pentru McDonald's datează din 2010, când gigan tul american a obţinut în România o cifră de afaceri de 418 milioane de lei (99,5 milioane de euro). "Cifra de afaceri din 2011 a fost la un nivel comparabil cu cel din 2010", spune Boaje.

La finalul anului trecut directorul lanţului de restaurante asigura că cifra de afaceri va depăşi 100 mil. euro. Acum el se fereşte însă să ofere cifre.

Pe ce îşi bazează creşterea?

Şeful lanţului de restaurante spune că pentru acest an mizează pe creşterea numărului de clienţi şi nu pe majorarea bonului de casă.

"Bonul de casă a fost relativ constant în ultimii doi-trei ani. Dacă vrem să creştem businessul trebuie să creştem numărul de clienţi", a mai spus el.

Anul trecut McDonald's a avut circa 140.000 de clienţi zilnic, care au lăsat întrunul dintre restaurantele lanţului circa 2 euro, potrivit calculelor ZF.

Deşi recunoaşte că în continuare contextul economic este imprevizibil, Boaje spune că McDonald's va continua să deschidă restaurante în 2012.

"Vom avea cel puţin o deschidere şi patru remodelări, un ritm similar celui din 2011. Vom aştepta o stabilizare a situaţiei economice pentru a relua expansiunea la un nivel mai accelerat", a mai spus Boaje.

Deşi nu doreşte să ofere informaţii despre locaţia unui nou restaurant, şeful McDonald's spune că "sunt privilegiate restaurantele de tip drive-through în dezvoltare, deoarece acestea oferă mai multe servicii decât unităţile stradale sau în malluri".

Boaje explică faptul că unităţile de tip drive-through sunt deschise non-stop, oferă posibilitatea comenzii din maşină şi au locuri de joacă pentru copii. În prezent, dintr-un total de 64 de restaurante, jumătate sunt drive-through.

În urmă cu câteva luni Boaje recunoştea că investiţia într-un astfel de restaurant este mai mare decât cea pentru o unitate în mall sau stradală, însă şi bonul de casă este cu 30- 40% mai mare decât în mall, la fel şi numărul de clienţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO