Companii

McKinsey, una dintre cele mai mari firme de consultanţă din lume: Situaţia alegerilor este o lecţie pe care România o dă lumii. Fiecare tehnologie are un risc. Unul dintre marile riscuri legate de evoluţia tehnologiei este că unele soluţii sunt mai degrabă convingătoare decât inteligente

Sven Smit (stânga), senior partner al McKinsey: Vom vedea din ce în ce mai multe acorduri bilaterale, în afara celor pe care le ştim acum. Cel mai mare risc pe care l-am permis a fost creşterea gradului de dependenţă faţă de un partener, chiar şi până la 100%. Dependenţele nivelează de fapt terenul pentru geopolitică. Optimizarea nu este să renunţi la globalizare, ci să faci diversificare.

Alexander Sukharevsky, senior partner al McKinsey şi global leader al QuantumBlack: Inteligenţa hibridă este cea mai bună variantă. AI este o unealtă, dar ai nevoie de un adult în cameră.

Sven Smit (stânga), senior partner al McKinsey: Vom vedea din ce în ce mai multe acorduri bilaterale, în afara celor pe care le ştim acum. Cel mai mare risc pe care l-am permis a fost creşterea gradului de dependenţă faţă de un partener, chiar şi până la 100%. Dependenţele nivelează de fapt terenul pentru geopolitică. Optimizarea nu este să renunţi la globalizare, ci să faci diversificare. Alexander Sukharevsky, senior partner al McKinsey şi global leader al QuantumBlack: Inteligenţa hibridă este cea mai bună variantă. AI este o unealtă, dar ai nevoie de un adult în cameră.

Autor: Roxana Petrescu

13.12.2024, 09:30 5513

În această lume condusă de date, competenţele tehnice devin obligatorii La acest capitol însă, România ocupă ultimul loc la nivelul UE, dar are cel mai mare număr de utilizatori de TikTok raportat la populaţia totală Iar în timp ce în aerul rarefiat al businessului se vorbeşte despre creativitate ca fiind noua superputere, Oxford a declarat anul 2024 anul „brain rot“, putregaiul cerebral, indus de consumul excesiv de conţinut online de slabă calitate Prin toate aceste paradoxuri, nevoia de educaţie şi reglementări este evidentă.

Scandalul alegerilor prezidenţiale din România a scos la iveală mai multe lucruri, dincolo de cele aduse, tardiv, în atenţia publicului de către autorităţi. Utilizarea TikTok pentru campania realizată de Călin Georgescu, candidatul care a ajuns în cel de-al doilea tur al alegerilor, anulat de Curtea Constituţională, a fost o premieră în politica locală, care a apelat până în acest moment la medii tradiţionale. Dar România are cel mai mare număr de utilizatori de TikTok raportat la populaţie, la nivel european, 47%. De altfel, într-un singur an, din 2023 până în 2024, numărul de conturi de TikTok din România a crescut cu 20%, de la 7,6 milioane la 9 milioane, un salt impresionant pentru un singur an comparativ cu alte state europene. Totuşi, este de menţionat faptul că pe TikTok există multe conturi false care ajută la promovarea sau popularizarea altor conturi, produse sau servicii. În Franţa, 36% din francezi au cont pe TikTok, în timp ce în Germania sub 27% din populaţie deţin conturi pe TikTok, arată datele World Population Review. Dar deşi petrec atât de mult timp pe net, tinerii din România sunt cel mai slab pregătiţi la nivelul UE în ceea ce priveşte partea de competenţe digitale, arată cel mai recent raport al Eurostat. Aceste abilităţi sunt privite ca fiind esenţiale 

într-o economie bazată pe cunoaştere. În Finlanda, 94% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 29 de ani au aceste competenţe, iar în Cehia 90%, la fel ca în Olanda. În Finlanda, 29% din populaţie stă pe TikTok, iar în Cehia doar 19%. În România însă, ţara TikTokului, rata tinerilor cu competenţe digitale este de numai 46%, cel mai scăzut nivel din UE, mai mic decât cel din Bulgaria, care are 52%. Mai departe, ca o coincidenţă, recent Oxford University Press a anunţat cuvântul care caracterizează cel mai bine anul 2024, un exerciţiu pe care îl face de 20 de ani. Iar acest cuvânt-expresie este brain rot, putregaiul creierului. „Brain rot este presupusa deteriorare a stării mintale şi intelectuale cauzată mai ales de consumul excesiv de materiale, cu precădere online, care sunt considerate a fi triviale, care nu te provoacă în niciun fel“, arată „motivaţia“ Oxford University Press.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro