Companii

MedLife semnează o nouă tranzacţie: Operatorul de servicii medicale private achiziţionează platforma digitală SanoPass, unul din cele mai active startup-uri româneşti din zona de healthtech

MedLife semnează o nouă tranzacţie: Operatorul de...

Autor: Cristina Bellu

12.09.2022, 14:23 546

MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România, anunţă achiziţionarea pachetului majoritar din platforma digitală SanoPass, unul din cele mai active startup-uri româneşti din zona de healthtech, care oferă servicii medicale, de wellness şi fitness în regim de abonament şi individual.

În urma finalizării tranzacţiei, SanoPass va rămâne un business independent, iar echipa de management se va păstra în aceeaşi formulă, fondatorii Andrei Vasile şi Delia Iliaşa urmând să îşi continue activitatea şi planurile de dezvoltare în cadrul companiei.

“Achiziţia pachetului majoritar din platforma digitală SanoPass marchează încă un pas important pentru MedLife în direcţia strategică de a deveni un furnizor integrat de abonamente de asistenţă medicală preventivă, mişcare şi nutriţie, în completarea serviciilor de diagnostic şi tratament pe care le oferim deja. Convingerea noastră este că, odată cu integrarea acestui model la nivel naţional, vom putea contribui la o îmbunătăţire importantă a calităţii vieţii pacienţilor din România. În plus, credem cu tărie că, mai devreme sau mai târziu, toate aceste abonamente şi servicii ar trebui să devină deductibile fiscal deoarece reprezintă un instrument cheie în menţinerea sănătăţii populaţiei şi în degrevarea cheltuielilor sistemului public de sănătate”, spune Dorin Preda, Director Executiv, MedLife Group.

Platforma digitală SanoPass oferă acces în peste 1.200 de clinici private, atât de proximitate, cât şi din reţele mari, şi în peste 200 de săli de fitness din România şi Republica Moldova.

Prin intermediul acestei reţele de parteneri, SanoPass asigură servicii medicale şi de fitness pentru 50.000 de abonaţi.

„Am avut, încă de la începuturile SanoPass, viziunea integrării sistemului medical privat cu cel de wellness cu scopul deschiderii către consumatorii finali a demitizării şi a facilitării accesului la ambele categorii de servicii. În plus, lucrăm activ la integrarea celui de-al treilea pilon al unui stil de viaţă sănătos, nutriţia, şi credem că această nouă etapă care începe acum, odată cu intrarea în acţionariat a grupului MedLife, va fi marcată de creşterea încrederii pieţei în potenţialul companiilor noi, al startup-urilor de tehnologie, aşa cum suntem noi”, adaugă Delia Iliaşa, Co-Fondator şi Managing Partner SanoPass.

Pentru următoarea perioadă, SanoPass vizează extinderea substanţială a echipei şi a portofoliului de clienţi şi beneficiari, compania deservind atât abonaţi individuali, cât şi clienţi persoane juridice, preponderent IMM-uri care au între 10 şi 250 de angajaţi.

În plus, SanoPass colaborează cu unele dintre cele mai puternice companii de asigurări din România, cum ar fi Generali, Metropolitan Life şi NN.

Potrivit reprezentanţilor companiei, SanoPass a cunoscut o expansiune puternică, înregistrând în prima jumătate a anului peste 100.000 de servicii medicale şi de fitness livrate. Ca integrator de servicii de sănătate, prevenţie medicală, wellness şi fitness, SanoPass deblochează un potenţial semnificativ de cross-sell pentru clinicile medicale şi operatorii de fitness parteneri, spre beneficiul abonaţilor.

SanoPass a fost fondată ȋn 2019 de Andrei Vasile. Compania a cunoscut o dezvoltare puternică, fiind susţinută de experienţa echipei de management, formată din Andrei Vasile şi Delia Iliasa, executivi cu peste 35 de ani de experienţă cumulată în domenii precum sănătatea şi fitnessul, dar şi în dezvoltarea de produse în banking şi beneficii salariale.

În 2020, Cleverage VC (Cleverage), singura comunitate de antreprenori care investesc ȋn companii din sectorul health-tech din Europa Centrală şi de Est, alături de alţi investitori, au oferit o injecţie de capital de 300.000 de euro companiei, urmată de o a doua rundă în 2021, de 800.000 de euro, finanţări care au contribut decisiv la succesul companiei, consolidând un business scalabil, cu un ritm puternic de creştere.

„Ambiţiile noastre legate de expansiunea internaţională rămân şi avem în vedere extinderea, în timp, la nivel european. Partea de med-tech este pilonul de bază al SanoPass, şi vom continua în mod constant să inovăm, să fim prezenţi în comunitatea de startup-uri tehnologice, dar şi să ajutăm să integrăm cele mai noi idei şi tehnologii în beneficiul pacientului şi al stării sale de bine”, spune Andrei Vasile, Fondator şi Managing Partner SanoPass.

 

În urmă cu cinci luni, MedLife a anunţat intrarea pe un  nou segment de business, cel al serviciilor de  wellness, care completează serviciile medicale de diagnostic şi tratament oferite la nivel naţional, prin achiziţia sălilor de fitness Sweat Concept.

Grupul MedLife este operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziţii în zona medicală din România, compania investind masiv în creşterea reţelei din România.

Prin achiziţia SanoPass, MedLife ajunge la un număr de 46 de tranzacţii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO