Companii

Mega Image a avut anul trecut cea mai slabă expansiune din ultimii 11 ani. Retailerul a adăugat reţelei doar 36 de magazine, de trei ori mai puţine ca în anii buni. Ţinta de 1.000 de magazine rămâne astfel neatinsă

Mega Image a avut anul trecut cea mai slabă expansiune...

Autor: Cristina Roşca

10.03.2023, 16:45 391

♦ Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate a ajuns la 956 de unităţi la final de 2022 În Europa, vânzările grupului din care face parte Mega Image au crescut timid în 2022, cu doar 2,9% şi asta doar ca urmare a scumpirilor, pentru că în volume a existat o scădere.

Retailerul Mega Image, con­trolat de grupul belgiano-olandez Ahold Delhaize, a închis anul trecut cu o reţea de 956 de supermarketuri şi magazine de proximitate, cu 36 de unităţi mai mult decât avea la final de 2021. Cifrele iau în calcul atât des­chiderile, cât şi eventualele închideri, dat fiind că grupul nu anunţă separat câte unităţi a inaugurat şi câte au tras obloanele.

Pentru reţea, aceasta este cea mai lentă expansiune de după 2011, deci de mai bine de un deceniu. Spre comparaţie, reţeaua s-a extins în ultimii ani, de regulă, cu de două ori mai multe untăţi noi. Mai mult, în anii de glorie ai companiei, Mega Image deschidea peste 100 de super­marketuri şi magazine de proximi­tate noi, fiind atunci campionul ex­pansiunii retailului românesc. Astăzi, acele cifre sunt doar o amintire. Iar când vine vorba de expansiune, reţeaua Mega Image este depăşită sau egalată de mai multe alte reţele, lucru greu de imaginat în perioada 2014-2015.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO