♦ Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate a ajuns la 956 de unităţi la final de 2022 ♦ În Europa, vânzările grupului din care face parte Mega Image au crescut timid în 2022, cu doar 2,9% şi asta doar ca urmare a scumpirilor, pentru că în volume a existat o scădere.
Retailerul Mega Image, controlat de grupul belgiano-olandez Ahold Delhaize, a închis anul trecut cu o reţea de 956 de supermarketuri şi magazine de proximitate, cu 36 de unităţi mai mult decât avea la final de 2021. Cifrele iau în calcul atât deschiderile, cât şi eventualele închideri, dat fiind că grupul nu anunţă separat câte unităţi a inaugurat şi câte au tras obloanele.
Pentru reţea, aceasta este cea mai lentă expansiune de după 2011, deci de mai bine de un deceniu. Spre comparaţie, reţeaua s-a extins în ultimii ani, de regulă, cu de două ori mai multe untăţi noi. Mai mult, în anii de glorie ai companiei, Mega Image deschidea peste 100 de supermarketuri şi magazine de proximitate noi, fiind atunci campionul expansiunii retailului românesc. Astăzi, acele cifre sunt doar o amintire. Iar când vine vorba de expansiune, reţeaua Mega Image este depăşită sau egalată de mai multe alte reţele, lucru greu de imaginat în perioada 2014-2015.