Companii

Mega Image îşi anunţă planurile pentru 2018: Ne continuăm expansiunea, pentru că românii cumpără mai des şi cheltuie mai mult

Vassilis Stavrou conduce operaţiunile locale ale Mega Image din vara lui 2015. Executivul grec lucrează pentru grupul Ahold - Delhaize din 1994.

Vassilis Stavrou conduce operaţiunile locale ale Mega Image din vara lui 2015. Executivul grec lucrează pentru grupul Ahold - Delhaize din 1994.

Autor: Cristina Roşca

07.12.2017, 00:08 3219

Retailerul are o reţea de 573 de magazine, din care circa 90% în Bucureşti şi Ilfov, unde salariul mediu sare de 3.000 de lei net pe lună, iar rata şomajului este minimă. „Oraşul se dezvoltă şi noi creştem odată cu el.“

Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image are un buget de investiţii de 50 de milioane de euro şi pariază pe deschi­derea a 50-60 de magazine.

„În 2018 vom merge înainte cu expansiunea în ritmul deja obşnuit. Spre exemplu, anul acesta la final vom avea mai multe deschideri decât în 2016 (când au fost peste 50 - n.red.)“, spune Vassilis Stavrou, exe­cutivul grec care conduce ope­ra­ţiunile locale ale Mega Image din vara lui 2015.

Planurile de dezvoltare vin în con­textul în care şeful Mega Image afir­mă că 2017 a fost un an bun, în care a continuat trendul pozitiv început în semestrul al doilea din 2015 şi în 2016. Anul acesta a cres­cut numărul de vizite, valoarea co­şu­lui şi tot­oda­tă s-a re­marcat un uptrade, mai exact româ­nii se orien­tează către produse mai scumpe.

„Cifra de afaceri netă va sări peste pragul de 1 mld. euro în acest an dat fiind că vom continua şi în a doua jumătate a anului avansul din primul semestru.“

După numărul de magazine Mega Image este al doilea cel mai extins lanţ de magazine din România după Profi, amândouă compa­ni­ile fiind active pe segmentul magazinelor mici.

„Este un trend global acela în care consumatorii caută magazine de proximitate. Ce caută de fapt ei este să economisească timp, să obţină valoare adăugată, să îşi îmbu­nătă­ţească nivelul de trai şi, nu în ultimul rând, să aibă parte de customer service personalizat.“

Spre deosebire de toţi retailerii din România, Mega Image deţine circa 90% din totalul magazinelor în Bucureşti şi Ilfov, unde salariul mediu este cu 60% peste media pe ţară, iar rata şomajului este minimă. Restul sunt împărţite în judeţele aflate pe o rază de 250 km în jurul Capitalei. În 2017 com­pania a intrat pe piaţa din Cluj.

„Pe piaţa din Bucureşti avem o cotă de pia­ţă de peste 20%. Oraşul se dezvoltă şi noi creş­tem odată cu el. Vorbesc despre Bucureşti şi Ilfov, zona extinsă a Bucureştiului cum o nu­mim noi. Mergem şi în zone rezidenţiale, şi în clădiri de birouri, şi în cadrul proiectelor imobiliare noi.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO