Companii

Mega Image: Mediul economic foarte slab ne-a afectat cresterea in T4

Mega Image: Mediul economic foarte slab ne-a afectat cresterea in T4
14.01.2010, 23:13 62

Operatorul Mega Image, cea mai mare retea de supermarketuri dinCapitala, a avut anul trecut vanzari estimate de ZF la aproximativ150 mil. euro pe baza datelor raportate ieri de grupul belgianDelhaize.

Vanzarile Delhaize in Romania si Indonezia, cele doua pieteemergente ale sale, au inregistrat anul trecut o crestere de circa16% fata de 2008, pana la valoarea de 233 mil. euro. La finele lui2009, retailerul opera 51 de supermarketuri in Romania si 66 deunitati in Indonezia.

Tinand cont ca in 2008 operatiunile de pe piata locala aucontribuit cu 65% la afacerile raportate de grup in Romania siIndonezia, vanzarile retelei Mega Image in 2009 pot fi estimate la150 mil. euro pe baza mentinerii acestei ponderi.

"In trimestrul al patrulea al anului trecut, vanzarile pe celedoua piete s-au majorat cu 18,7% fata de aceeasi perioada din 2008,ritm care nu ia in calcul fluctuatiile cursului de schimb. Dinamicaa fost sustinuta de avansul puternic al vanzarilor pe unitaticomparabile (mai vechi de un an -

n. red.) in Indonezia, de deschiderile de magazine noi inRomania si de integrarea celor patru unitati Prodas din Bucurestiachizitionate in luna iulie. In schimb, cresterea organica aafacerilor din Romania a fost afectata de economia foarte slaba atarii", se arata in raportul Delhaize.

Planurile retailerului vizeaza deschiderea a 8 - 13 magazine noipana la finele acestui an, dupa ce in 2009 s-a extins in total in11 spatii, potrivit aceleiasi surse.

Pana in ultima luna din 2009, Delhaize a activat la nivel localdoar pe segmentul supermarketurilor, cu Mega Image. In decembriebelgienii au deschis primul magazin Red Market din Romania, intrandastfel pe segmentul discounterelor alimentare dominat de retelelegermane Penny Market si Plus. La finele lui 2009 reteaua Mega Imageavea 49 de spatii, iar Red Market ajunsese deja la doua unitatioperationale. Planurile pentru urmatorii ani vizeaza dezvoltareaunei retele de discountere de 200 de unitati la nivel local.

In 2008 compania a avut afaceri de 130 mil. euro pe piataromaneasca, cu 40 de magazine, potrivit datelor de la Ministerul deFinante, fiind al doilea mare operator pe segmentulsupermarketurilor, dupa Billa. Cel mai probabil, Mega Image a ramaspe aceeasi pozitie in clasament in 2009, inaintea retelei operatede Carrefour Express care s-a extins anul trecut cu 6 unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO