Companii

Mercedes: Angajatii din service-urile auto nu mai pleaca pentru „cativa euro in plus"

Mercedes: Angajatii din service-urile auto nu mai pleaca pentru „cativa euro in plus"

Philipp Hagenburger, seful diviziei de servicii post-vanzare din cadrul Mercedes-Benz Romania: In piata de postvanzare va exista o intarziere a crizei. Noi vom resimti o scadere in urmatorii doi ani deoarece au scazut vanzarile de masini noi in 2009.

30.11.2009, 00:00 160

In cadrul dealerilor auto din Germania service-ul si serviciileaftersales, "vand a doua masina", potrivit lui Philipp Hagenburger,seful diviziei de servicii post-vanzare din cadrul Mercedes-BenzRomania. Aceeasi "idee" incepe sa se dezvolte si in cadrulcentrelor de pe piata locala.

"Cand cumperi o masina e un moment placut pentru toata lumea.Cand te duci cu o masina in service, atunci nu mai este un momentplacut si de aceea e foarte important sa cresti incredereaclientului", spune Hagenburger. Compania Mercedes-Benz Romania estein prezent detinuta integral de Daimler AG, dupa ce Ion Tiriac si-avandut pachetul de actiuni de 49% catre grupul german.

Aduce 20% din vanzari si 80% din profit

Pe piata locala ponderea serviceului si a serviciilor aftersalesoscileaza in prezent de la 5%, in cazul centrelor AutoItalia,potrivit declaratiilor anterioare ale lui Herbert Stein,presedintele companiei, la peste 50% in cazul centrelor marciiAudi, conform declaratiilor lui Mihai Halmagianu, brand managerAudi in cadrul Porsche Romania.

"Din punct de vedere financiar, divizia de aftersales are inmedie 20% din cifra de afaceri a unui dealer si 80% din profit. Dardatorita situatiei actuale, partea de service a ajuns sa detinapana la 40% din afaceri si peste 80% din profit", a spus PhilippHagenburger. In Romania in prezent activitatea de service este multmai importanta decat in Germania mai ales in aceasta perioada, candeste puternic afectata profitabilitatea dealerilor din cauzadiscounturilor ridicate si a vanzarilor scazute de masini noi.

In cazul Mercedes-Benz Romania, cifra de afaceri a atins in 2008414 mil. euro, in crestere fata de nivelul de 363 mil. euro din2007, primul an de activitate al companiei pe piata locala. Astfel,anul trecut aproximativ 82 mil. euro au fost generate deimporturile de piese de schimb.

In 2009 se remarca o crestere a cifrei de afaceri, dar numai pesegmentul de piese de schimb pentru autoturisme, potrivitoficialului Mercedes-Benz. Pe segmentul camioanelor, companiaraporteaza scaderi. Din cauza crizei, multe constructii s-au oprit,iar camioanele nu au fost utilizate. Pe de alta parte, scaderea afost compensata de autoturisme.

In conditiile in care vanzarile de masini au scazut in primelezece luni ale anului cu aproximativ 55%, in acelasi intervalvanzarile de camioane si vehicule utilitare au inregistrat undeclin de peste 80-90%.

Urmeaza discounturi in service?

In general masinile care vin in service au pana in doi-patruani. Pe masura ce masina imbatraneste, creste probabilitatea caaceasta sa fie reparata si intretinuta in serviceuri independente,potrivit oficialilor Mercedes-Benz Romania. "In piata depostvanzare va exista o intarziere a crizei. Noi vom resimti oscadere in urmatorii doi ani deoarece au scazut vanzarile de masininoi in 2009", a subliniat Hagenburger.

Masinile second-hand importate reprezinta o alternativa de aevita aceasta criza. Toate masinile fabricate in ultimii ani dispunde tehnologie avansata si astfel este nevoie de un service bineechipat pentru acestea. Nu mai pot fi reparate de catre proprietarisau in serviceuri "de cartier".

"In acest caz depinde si de masina pe care si-a achizitionat-oclientul. Astfel, daca vorbim despre un S-Klasse, GL sau E-Klasseeste foarte probabil ca posesorul acesteia sa mearga in serviceuriautorizate. Daca masina are peste sase ani vechime, exista oprobabilitate mai mare ca aceasta sa mearga in serviceuriindependente", a subliniat Hagenburger.

In cazul vanzarilor de masini noi, dealerii au demarat in acestan campanii mai mult sau mai putin agresive de discounturi, oferindreduceri de pret chiar si de 50%. Este posibil ca aceeasi strategiesa fie abordata in urmatorii ani si in cazul serviceuriloroficiale.

"Daca se vor face sau nu discounturi in cadrul serviceuriloreste o decizie a dealerilor. Oricum in prezent se ofera reduceripentru clientii cu flote sau pentru masini mai vechi", a spus sefuldiviziei de servicii post-vanzare din cadrul Mercedes-BenzRomania.

In anii anteriori erau probleme cu personalul in cadrulcentrelor auto. Angajatii plecau chiar si pentru cativa euro inplus, dar acum aceasta problema a disparut.

"Dealerii investesc acum in programe de training pentru capersonalul este incurajat sa-si pastreze locul de munca. Estefoarte importanta loialitatea personalului fata de companie", spunePhilipp Hagenburger.

Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Brent Valmar,vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor deAutomobile (APIA), care mai detine si functia de director generalal Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala,"anul acesta este "justificabila orice reducere de personal intre10 si 30%", in conditiile in care vanzarile de masini au scazut cupana la 60% si au ajuns la nivelul din 2003.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO