Companii

Nu mai merg românii la hipermarket? Auchan şi Cora n-au mai deschis magazine mari de cel puţin patru ani, doar Kaufland merge înainte pe acest format. Anual, românii lasă la casele de marcat ale celor 207 hipermarketuri din România circa 24 mld. lei (5 mld. euro)

Nu mai merg românii la hipermarket? Auchan şi Cora n-au...

Autor: Cristina Roşca

21.11.2019, 21:20 8015
Doar opt hipermarketuri s-au mai deschis în 2019, este vorba de şapte magazine Kaufland şi unu sub sigla Carrefour.

La polul opus, ceilalţi doi jucători de pe segment au pus pe hold investiţiile în magazine mari. Auchan nu a mai investit în magazine pe acest format de patru ani, iar Cora de şase.

Aceste decizii au venit într-o perioadă în care timpul înseamnă bani, iar românii - după modelul din Occident - au început să îşi schimbe comportamentul de consum. Astfel, au început să meargă mai des la magazinele de lângă casă sau de lângă birou de unde îşi cumpără doar strictul necesar.

În acest context, Carrefour şi Auchan au pariat pe magazine mici de tip supermarket sau proximitate, iar Kaufland a început să caute spaţii în malluri sau la parterul ansamblurilor rezidenţiale. Cora a blocat investiţiile în deschideri însă, păstrând doar 11 magazine mari în România.

Per ansamblu, retailerii caută soluţii pe o piaţă a hipermarketurilor care pierde teren şi cotă de piaţă în favoarea magazinelor mici şi a celor cu profil discount, însă părerea unanimă este că aceste magazine nu vor dispărea, ci doar se vor transforma.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO