Companii

Mersul la cinema a devenit o alternativă la ieşitul la restaurant. Câţi spectatori sunt aşteptaţi în decembrie?

Mersul la cinema a devenit o alternativă la ieşitul la restaurant. Câţi spectatori sunt aşteptaţi în decembrie?

Autor: Cristina Roşca

14.12.2010, 23:50 203

După "Spărgătorul de Nuci" (The Nutcracker) şi "Iluzionistul"(L'Illusionniste), două pelicule care au avut premiera exactînainte de Moş Nicolae, în cinematografele din Capitală încep săruleze cea de-a treia parte a seriei Cronicile din Narnia (TheChronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader), filmul dedesene animate "Megamind" (Megamind) şi comediile "Viaţa aşa cumeste ea" (Life as we know it), "O familie de coşmar" (LittleFockers) şi "Călătoriile lui Gulliver" (Gulliver's Travels).

În ajunul Crăciunului românii vor putea merge la cinematografla premierele Little Fockers, a treia parte a comediei ce îl are peRobert de Niro în rolul principal, şi la Gulliver's Travels, ocomedie cu Jack Black, ce porneşte de la ideea poveştii Gulliver înţara piticilor.

"Ţinând cont că în perioada sărbătorilor lumea se relaxează maimult ca oricând, estimăm o creştere considerabilă a numărului despectatori. Această creştere se datorează nu doar perioadei devacanţă, dar şi conţinutului variat de filme şi acţiunilorpermanente de marketing dedicate fiecărui cinematograf", spuneRaluca Moroianu, director de marketing al diviziei de distribuţie -Entertainment Media Pro.

Astfel, reprezentanţii Hollywood Multiplex Operations, parte adiviziei de Distribuţie-Entertainment a Media Pro, la rândul săuparte a grupului american de televiziune CME, ce deţin pe piaţalocală cinematografele Hollywood Multiplex Bucureşti Mall,CinemaPRO şi Hollywood Multiplex Lotus Oradea, spun că se aşteaptăîn luna decembrie la peste 100.000 de spectatori - 78.500 laHollywood Multiplex, 14.000 la CinemaPRO şi 15.000 la HollywoodMultiplex Lotus Oradea.

Într-o lună normală, la Hollywood Multiplex Bucureşti Mall -situat în Bucureşti Mall, primul mall din România - media unei zilede luni sau de marţi este de aproximativ 700 de spectatori, într-ozi de miercuri - datorită programului Orange Film - se strâng circa4.500 de persoane, iar joi, pentru că se apropie week-end-ul,numărul creşte la peste 1.000 de spectatori. În timpulweek-end-ului, cifrele variază între 1.800 de persoane vinerea,4.000 sâmbăta şi 3.500 duminica. Cinematograful deţine 10 săli decinema.

La CinemaPRO, media variază de la 100 de spectatori în zilele cutrafic mai scăzut şi până la 1.000 de spectatori în zilele deweek-end. La Hollywood Multiplex Lotus Oradea media zilelor deluni, marţi şi joi este de 200 de persoane, în zilele de miercurise înregistrează aproximativ 1.500 de spectatori, în timp ce lasfârşit de săptămână numărul ajunge la peste 800 de persoane.Traficul variază şi în funcţie de conţinut, adică de filmele carerulează, explică Moroianu. În anul 2009, Hollywood MultiplexOperations a strâns în cele trei cinematografe 1.385.081 despectatori, în timp ce în anul 2010, din ianuarie până înnoiembrie, 1.094.441 de persoane au vizionat filme la aceleaşicinematografe. În ceea ce priveşte încasările, în 2009, suma s-aridicat la 24,6 mil. lei, iar în 2010, de asemenea din ianuarie şipână în noiembrie, s-au strâns 20,8 milioane de lei.

Se caută filme în spiritul sărbătorilor

"Deşi factorii care influenţează cel mai mult succesul unui filmsunt notorietatea şi actorii care joacă, în preajma sărbătorilorexistă în mod natural o deschidere către acest gen de filme", estede părere Ioana Covoran, Marketing Executive în cadrul Cinema CityGroup, care deţine nouă cinematografe, respectiv 88 de săli, în optoraşe din ţară. Trei dintre cinematografe - Cinema City Sun PlazaBucureşti, Cinema City Arad şi Cinema City Baia Mare - au fostdeschise în 2010.

Ioana Covoran adaugă faptul că ecranizarea poveştii lui CharlesDickens, A Christmas Carol, în format 3D, cu Jim Carrey în rolulprincipal, a atras anul trecut peste 120.000 de spectatori încinematografele din toată ţara, fiind unul dintre cele mai popularefilme ale lui 2009, potrivit datelor Centrului Naţional alCinematografiei (CNC). După acelaşi model - film inspirat dintr-opoveste - anul acesta, în luna decembrie a avut premiera TheNutcracker.

Reprezentanţii Cinema City Group, deşi nu oferă date privindnumărul de spectatori înregistraţi, pentru că "statutul de companielistată la bursă nu ne permite să facem publice aceste date", spun"cu titlu general, că numărul spectatorilor creşte considerabilspre sfârşitul săptămânii, din ce în ce mai mulţi români începândsă considere mersul la film o alternativă pentru petrecereatimpului liber".

Anul trecut, în cinematografele Cinema City au mers peste 1,5milioane de persoane, încasările depăşind 24 de milioane de lei,potrivit CNC.

În ceea ce priveşte spectatorii care vor veni de sărbători,Ioana Covoran afirmă "pe baza experienţei, putem spune că, de sărbători, traficul în cinematografe creşte, cinefililoralăturându-li-se persoane sau familii care doresc să se relaxeze,dar nu pot pleca în vacanţă din diverse motive".

Mersul la film a devenit o alternativă la ieşitul la restaurantsau în baruri, cred operatorii de săli de cinema. Potrivitreprezentanţilor cinematografelor, o persoană care merge lacinematograf cheltuie în medie între 37 şi 45 de lei. Suma includeatât biletul, cât şi o pungă de popcorn/nachos şi o băuturărăcoritoare, acesta fiind trio-ul pentru care optează cei mai mulţidintre cei care merg la film. Preţul unui bilet pentru o proiecţie2D variază între 19 şi 15 de lei, iar pentru cel 3D între 26 şi 30de lei.

"Trebuie menţionat că cea mai mare parte a clienţilor carecumpără popcorn cumpără şi o băutură", spune Raluca Moroianu.

Cum vor funcţiona cinematografele desărbători?

Reprezentanţii Hollywood Multiplex Operations spun că cele maipopulare zile din perioada sărbătorilor de iarnă vor fi 26 şi 27decembrie. Săptămâna 27 decembrie - 2 ianuarie va fi de asemeneaaglomerată.

În cazul cinematografelor Cinema City, programul va fi stabilitîn corelaţie cu programul mallurilor în care acestea funcţionează."Ne aşteptăm la un program normal, cu excepţia zilelor de 25decembrie şi 1 ianuarie, când, de exemplu, anul trecut, în unelelocaţii am avut program mai scurt, însă nu este o regulă", a spusEla Siromascenko, specialist marketing în cadrul Cinema City.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO