Companii

Mesaj de la oficialităţile române şi europene: România poate deveni un hub important pentru tradingul de cereale

Mircea Geoană, secretar general adjunct al NATO: Cele 13  milioane de tone de cereale din Ucraina care au trecut prin România au creat probleme fermierilor noştri. Suntem conştienţi la NATO că insecuritatea din Marea Neagră a făcut ca preţul de asigurare şi reasigurare a transporturilor să fi crescut, iar criza energetică a făcut ca motorina să crească. Avem în faţă o oportunitate şi o provocare.

Mircea Geoană, secretar general adjunct al NATO: Cele 13 milioane de tone de cereale din Ucraina care au trecut prin România au creat probleme fermierilor noştri. Suntem conştienţi la NATO că insecuritatea din Marea Neagră a făcut ca preţul de asigurare şi reasigurare a transporturilor să fi crescut, iar criza energetică a făcut ca motorina să crească. Avem în faţă o oportunitate şi o provocare.

Autor: Florentina Niţu

23.02.2023, 11:00 250

România, cel mai mare producător de porumb şi floarea-soarelui din UE, cât şi unul dintre principalii exportatori de cereale, are potenţial enorm de a transforma porturile româneşti într-o „Power House“ a pieţei de trading de cereale, estimată la peste 3,5 miliarde de euro.

Pe termen lung, România poate deveni un hub şi mai important în tradingul de cereale. „Văd un potenţial enorm de a transforma porturile din România în „The Power House“ de pe piaţa de trading de cereale. România ar putea deveni un stâlp şi mai important al tradingului european, mai ales ţinând cont de deschiderea sa la Marea Neagră. Există numeroase oportunităţi care aşteaptă să fie valorificate“, a spus Norbert Lins, preşedintele Comisiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală din Parlamentul European, în cadrul Romanian Agri Trade Summit, care a reunit peste 400 de specialişti din 13 ţări la Bucureşti.

El a adăugat că aşa-numitele „coridoare ale solidarităţii“ care au fost create pentru a facilita transportul către piaţa la scară mare a UE şi către pieţele globale sunt o iniţiativă bună, dar încă necesită investiţii substanţiale în facilităţi de transport rutier, feroviar şi portuar. Printre aceste coridoare se numără şi cel din România, care a facilitat transportul cerealelor din Ucraina prin Portul Constanţa. „Acestea sunt provocările pe termen scurt cu care ne confruntăm. Dar ele creează în acelaşi timp oportunităţi pentru viitor“, a subliniat Lins.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO