Companii

Mesajul celui mai puternic CFO. Alina Popa, OMV Petrom: Suntem încă pe o tendinţă ascendentă cu vânzările de carburanţi, dar creşterea este mai mică faţă de ce am văzut în trecut. Economia încetineşte

Alina Popa, CFO, OMV Petrom: Nu suntem sub anul precedent. Suntem încă pe o tendinţă ascendentă, dar creşterea este mai mică decât am văzut în trecut. Acest lucru îl vedem şi în afacerile comerciale în general, deoarece economia încetineşte faţă de ceea ce vedeam în trecut.

Alina Popa, CFO, OMV Petrom: Nu suntem sub anul precedent. Suntem încă pe o tendinţă ascendentă, dar creşterea este mai mică decât am văzut în trecut. Acest lucru îl vedem şi în afacerile comerciale în general, deoarece economia încetineşte faţă de ceea ce vedeam în trecut.

Autor: Roxana Petrescu

14.05.2025, 00:07 193

Deşi pe plus, cererea de carburanţi din primul trimestru al anului a adus doar o creştere redusă faţă de perioada similară a anului trecut, de numai 1%, lucru care denotă înrăutăţirea condiţiilor economice în general, a spus Alina Popa, CFO, OMV Petrom, în întâlnirea cu analiştii de după anunţarea rezultatelor din T1/2025. Semnalul dat de cea mai mare companie locală invită la prudenţă.

În primele trei luni ale anului, cererea de benzină şi motorină cu amănuntul a crescut pe plan local cu 1%, se arată în raportul pentru primul trimestru publicat recent de OMV Petrom, cel mai mare jucător din piaţa locală a produselor petroliere. Deşi pe plus, procentul este în scădere faţă de creşterea de 6% din primele trei luni ale anului trecut faţă de perioada similară din 2023.

„Vedem o scădere a cererii în general. Deci acest lucru îl vedem şi în comer­ţul cu amănuntul. Nu suntem sub anul precedent. Suntem încă pe o ten­dinţă ascendentă, dar creşterea este mai mică decât am văzut în trecut. Acest lucru îl vedem şi în afacerile co­mer­ciale în general, deoarece eco­no­mia încetineşte faţă de ceea ce vedeam în trecut“, a spus Alina Popa, CFO-ul OMV Petrom, răspunzând unei între­bări din partea analiştilor cu oca­zia anunţării rezultatelor pentru pri­me­le trei luni din 2025. Doar pe re­zul­ta­telor companiei, vânzările cu amă­nun­tul au stagnat în primele trei luni ale anu­lui în timp ce vânzările tota­le de pro­duse rafinate au avut o scădere de 7%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro