Anul trecut a fost unul marcat de prudenţă în consum, însă în perioada următoare situaţia economică se va îmbunătăţi, fapt ce va duce la o revenire a apetitului pentru cumpărături, spun oficialii METRO România, unul dintre cei mai puternici actori din comerţul alimentar local.
„Privind spre viitor, avem o viziune moderat optimistă. Anticipăm că o îmbunătăţire treptată a situaţiei economice va impulsiona creşterea cheltuielilor consumatorilor, în special în ceea ce priveşte mesele şi comenzile la restaurante, dar şi turismul. Ne aşteptăm ca această tendinţă pozitivă să fie susţinută de o îmbunătăţire generală a sentimentului consumatorilor şi de o revenire graduală a încrederii în economie.“
Românii au fost mai prudenţi anul trecut când vine vorba de consum, fapt ce a dus la o scădere uşoară a vânzărilor în anumite categorii, în special cele nealimentare. Totuşi, la alimente şi băuturi cererea a rămas stabilă, adaugă reprezentanţii comerciantului.
METRO România e activ pe segmentul cash & carry, unde deţine o reţea de 30 de magazine proprii. Astfel, spre deosebire de retailerii care au hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă, comerciantul nu se adresează consumatorului final, ci companiilor, fie ele mici magazine revânzătoare sau operatori HoReCa.
Prin intermediul clienţilor proprii, comerciantul ia însă şi pulsul consumatorului final.