Companii

Mic.Ro vrea să fie primul retailer printre vilele din Snagov şi Corbeanca

29.08.2010, 23:49 54

Înainte de a intra în oraşele din pro­vincie, reţeaua demagazine de proximitate Mic.Ro, deţinută indirect de Dinu Patriciu,a luat în vizor micile localităţi din jurul Capitalei în care s-audezvoltat în anii de boom economic cele mai luxoase com­plexuri devile.
Retailerul recrutează deja oameni pentru 15-20 de magazine ceurmează să fie deschise în Corbeanca, Snagov, Săftica, Baloteşti şialte zone cu proiecte rezidenţiale noi din apropierea Capitalei,potrivit site-urilor de anunţuri. Consultanţii din sectorulimobiliar spun că aceasta este o strategie profitabilă pentru unretailer mic.
"Nu există magazine în zonele res­pective; ca şi localnic, trebuiesă mergi chiar şi 1-2 kilometri până la primul magazin ca săcumperi produse pentru nevoi primare. În plus, chiriile sunt multmai mici decât cele în spaţiile stradale dintr-un cartier precumBerceni sau Militari", spune un agent imobiliar specializat pevânzarea de spaţii comerciale care nu a dorit să-i fie menţionatnumele.
Retailerii mari precum operatorii de hipermarketuri sausupermarketuri ocolesc aceste localităţi pentru că au nevoie de unflux zilnic de clienţi de câteva mii de persoane pe unitate pentrua fi profitabili. În schimb, o unitate cu o suprafaţă de 50-100 demetri pătraţi, similară formatului de magazin dezvoltat de Mic.Ro,are nevoie de doar câteva sute de cumpărători zilnici pentru asupravieţui.
Mic.Ro operează în prezent aproape 100 de magazine în Bucureşti,care listează în special alimente, băuturi şi ziare.
Planurile de expansiune ale reţelei vizează 2.000-3.000 de unităţila nivel naţional în aproximativ doi ani, primele investiţii înoraşele din provincie urmând a fi realizate în 2011.
Calculele ZF arată că, în doi ani, reţeaua Mic.Ro ar putea ajungela afaceri de aproape un miliard de euro cu 3.000 de magazine.

Ce urmează după achiziţia MiniMax
În paralel, Patriciu ar putea extinde şi reţeaua de 32 dediscountere MiniMax, pe care a preluat-o în urmă cu câtevasăptămâni de la mai mulţi investitori austrieci.
Compania Mercadia, operatorul Mic.Ro, vizează şi extinderea prinfranciză din această toamnă. Mic.Ro va fi astfel prima francizăromânească din retailul alimentar, piaţă pe care şi reţelele SPARdin Olanda şi R-Kiosk din Norvegia încearcă să se extindă printr-unsistem similar de asociere cu antreprenori locali.
Retailul de proximitate a fost probabil cel mai dinamic segment dincomerţ în ultimul an, acesta atrăgând investitori noi datoritădiminuării chiriilor în spaţiile stradale. Şi Radu Timiş,proprietarul producătorului de mezeluri Cris-Tim, are planuri dedezvoltare a unei reţele de magazine de cartier mai mici decâtsupermarketurile lansate pe piaţă în urmă cu mai mulţi ani.
La rândul lor, reţelele mari de supermarketuri Carrefour Market şiMega Image au avut o ofensivă puternică în 2009-2010 în spaţii dela "colţul blocului" din Bucureşti, pariind în acelaşi timp pereduceri de preţ pentru a deveni mai accesibile pentru locuitoriicartierelor mărginaşe.
O piaţă de 11 mld. euro
Magazinele mici de cartier, alimentarele şi minimarketurile,operate în mare parte de către companii cu capital românesc, deţinîn prezent 56% din piaţa bunurilor de larg consum, potrivit unuistudiu realizat de compania de cercetare a pieţei GfK în primeletrei luni din an.
Piaţa de profil este estimată la circa 20 de miliarde de euro, ceeace înseamnă că magazinele din comerţul tradiţional au rulaje anualede peste 11 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO