Companii

Michelin dubleaza productia de anvelope a fabricii de la Floresti si mai angajeaza 300 de oameni

Michelin dubleaza productia de anvelope a fabricii de la Floresti si mai angajeaza 300 de oameni

Carmen Petcu, directorul general al uzinei Victoria Floresti, spune ca integrarea fabricii in grupul Michelin a fost finalizata

15.01.2008, 17:39 3511

Investitiile Michelin Romania pentru modernizarea fabricilor preluate in 2001 de la grupul Tofan insumeaza peste 220 de milioane de euro, in urma aplicarii unui program anual de dezvoltare in valoare de 30-40 de milioane de euro.
"Productia se va dubla in urmatorii doi ani si este paradoxul unei schimari tehnologice facute in mers. Uzina a fost in ultimii trei ani si va continua in urmatorii doi sa fie un mare santier", a declarat Carmen Petcu, directorul general al uzinei Victoria Floresti.
La momentul preluarii fabricii, in 2001, portofoliul de produse includea anvelope de turism marca Montana si Victoria cu diametrul de 12, 13 si 14 inchi. In 2004 uzina a fost considerata suficient de solida pe sortimentul de anvelope produse pentru a trece la etapa urmatoare, care a presupus inlocuirea treptata, in proportie de 60%, a utilajelor din fluxul de productie.
"Integrarea uzinei Floresti in grupul Michelin a presupus mai multe etape, una fiind la nivel tehnologic, industrial, inevitabila. Cred ca procesul de integrare al uzinei s-a incheiat", a spus Petcu.
Odata cu transformarea tehnologica, portofoliul de produse al uznei a evoluat catre anvelope cu diametrul de 15 inchi, circa 50% din productie, si 16-17 inchi. De asemenea, in prezent Victoria Floresti produce marca Michelin, marca premium a grupului, BFGoodrige, Kleber si Kormoran, ultima dintre ele fiind destinata primei echipari a automobilelor Logan. Pentru Automobile Dacia, Michelin mai produce si anvelopele Michelin Energy III care echipeaza Logan Eco 2. Livrarile catre uzina de la Mioveni reprezinta 14% din productia uzinei, aproximativ 560.000 de unitati anual. Restul productiei este destinat exportului.
Odata cu inlocuirea utilajelor si a derularii programelor de modernizare uzina a investit si in instruirea personalului, de aproximativ 1.800 de angajati, fapt ce a condus la triplarea productivitatii.
"Media anuala a instruirilor la nivelul uzinei Victoria a depasit 170.000 de ore, iar productivitatea s-a triplat. In acelasi timp, numarul de angajati a scazut nesemnificativ pentru un proiect de asemenea amploare", a spus Petcu.
Reducerea numarului de angajati a fost facuta in activitati ce nu tin de productia de anvelope, care au fost externalizate, precum cantina, activitatea de salubrizare sau de reparatii electrice.
"In interiorul masei de personal care a ramas in uzina s-au produs schimbari semnificative. Erau calificari pe care Victoria nu le avea in 2001 si pe care acum le are. Aceste cadre au fost fie instruite in uzina, fie au fost aduse din afara. Intr-o uzina noua dai drumul la buton si a plecat tot. Intr-o uzina veche precum Victoria totul s-a facut din mers, si baza se consolideaza, baza sunt oamenii", a spus Petcu.
Ea spune ca dublarea productiei nu impune si o crestere corelata a numarului de angajati, la baza anului 2007, circa 1.800 de oameni, urmand sa mai fie aduse anual inca 100-150 de cadre. Cresterea productiei se va realiza pe baza capacitatilor instalate, nemaifiind necesara constructia unor facilitati noi.
Directorul Michelin Floresti a declarat ca urmatoarele obiective ale uzinei, in paralel cu finalizarea modernizarii facilitatilor, sunt imbunatatirea conditiilor de transport sau constructia unei cantine pentru cele trei schimburi din uzina.
Grupul Michelin, care detine in Romania pe langa fabrica de anvelope de la Floresti inca o facilitate ce produce anvelope pentru autoturisme 4X4 si o fabrica de cord metalic, a derulat afaceri de 306 milioane de euro in 2006, cu 52% mai mult decat in anul precedent.
Principala competitie pe piata anvelopelor, estimata la 2,2 milioane de unitati in 2007, este manifestata de producatorii Continental, a carui activitate este concentrata in partea de vest a tarii, si de producatorul Pirelli, instalat la Slatina.

14% pentru Logan
Michelin detine in Romania doua fabrici de anvelope si una de cord metalic in localitatile Floresti din judetul Prahova si Zalau, in judetul Salaj
Afacerile grupului francez in Romania au trecut de 300 de milioane de euro in 2006
14% din productie sunt destinate echiparii automobilelor Logan
Productia fabricii de anvelope pentru autoturisme de la Floresti depaseste 4 milioane de unitati.
Cele trei fabrici Michelin detin un efectiv de aproximativ 4.000 de angajati
Investitiile Michelin in Romania, in ultimii sase ani, insumeaza 220 de milioane de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO