Companii

Michelin Silvania Zalau: Romania a devenit centrul de operatiuni pentru Europa de Sud-Est

Michelin Silvania Zalau: Romania a devenit centrul de operatiuni pentru Europa de Sud-Est

Numarul de masini este in continua crestere, producatorii de autoturisme si camioane din regiune fac investitii majore, iar parcul de camioane se innoieste rapid. Dezvoltarea economiei necesita transportul unui numar din ce in ce mai mare de produse, cu precadere cu ajutorul camioanelor.

23.04.2007, 21:13 1125

Michelin Silvania Zalau, fabrica ce apartine grupului francez Michelin, mizeaza in acest an pe o crestere de 10% a productiei, dupa ce in 2006 productia de anvelope a crescut cu 23%, la peste 600.000 de anvelope.
"O piata de desfacere deja castigata pentru anvelopele de camion, masini grele si utilaje agricole ne asigura o crestere a volumului de productie cu peste 10%, in paralel dublandu-ne volumul de semifinite livrate catre Europa de Est. Mizam, de asemenea, pe faptul ca cererea de pe piata este intr-un trend general de crestere, in conditiile in care avem clienti constanti pentru anvelopele noastre", a declarat pentru ZF Transilvania Jana Popa, directorul Michelin Silvania Zalau.
In fabrica de la Zalau se produc anvelope de camion marcile asociate Taurus, Kormoran si Riken, precum si anvelope industriale marca Michelin.
Din 2006, fabrica de anvelope din Zalau a devenit furnizor de produse semifinite, utilizate in procesul de productie a anvelopelor, ceea ce a determinat, potrivit directorului Michelin Silvania, o crestere cu 40% a cifrei de afaceri. "Pana in 2005, produceam semifinite numai pentru nevoile interne, dar de anul trecut am demarat fabricarea de astfel de produse si pentru clienti din Europa de Est", explica Jana Popa.
Reprezentantii companiei nu au dorit sa precizeze cifra de afaceri inregistrata de fabrica din Zalau. Cifra de afaceri neta consolidata a Michelin Romania a depasit, in 2006, 260 de milioane de euro, pentru anul in curs cresterea estimata fiind de 20-25%.
"Anvelopele marca Michelin sunt destinate pietei mondiale, Silvania fiind, de altfel, singurul producator din Grupul Michelin al acestor tipuri de anvelope, celelalte marci fiind destinate pietei europene", a mai spus Jana Popa.
Directorul Michelin Silvania Zalau spune ca Romania a devenit centrul de operatiuni pentru Europa de Sud-Est, comercializand produse in zona balcanica, in tarile fostei Iugoslavii si in Bulgaria. Anvelopele se exporta si in Ungaria, Rusia, Polonia, Anglia si Danemarca. "Obiectivul il reprezinta asigurarea necesarului pe piata balcanica, tinta pe care o atingem pentru ca anual crestem productia", a declarat Jana Popa.
Ea a adaugat ca dezvoltarea permanenta a domeniului industrial si a celui auto va asigura viitorul dezvoltarii producatorului de anvelope in Romania. "Numarul de masini este in continua crestere, producatorii de autoturisme si camioane din regiune fac investitii majore, iar parcul de camioane se innoieste rapid.
Dezvoltarea economiei necesita transportul unui numar din ce in ce mai mare de produse, cu precadere cu ajutorul camioanelor. In plus, agricultura Romaniei va deveni una moderna, necesitand investitii in masini agricole. La toate acestea se adauga si santierele de constructii, in numar tot mai mare, toate implicand utilaje industriale specializate", considera directorul Michelin Silvania.
In opinia acesteia, cresterea productiei este si o consecinta a investitiilor pe care Michelin le-a facut in pregatirea profesionala a angajatilor si pentru diminuarea riscului de accidente si imbunatatirea conditiilor de munca.
La sfarsitul anului trecut, la Michelin Silvania au demarat lucrarile de amenajare a unui nou depozit de logistica, a carui suprafata este, potrivit unor surse din piata, de 21.000 de metri patrati. Jana Popa nu a vrut sa dezvaluie, deocamdata, valoarea investitiei, insa a precizat ca viitorul depozit de logistica va fi dotat cu sisteme informatice de gestiune a stocurilor si a livrarilor. Constructia halei va fi finalizata in vara acestui an.
Constructia fabricii de anvelope de la Zalau a fost decisa printr-un decret prezidential dat in 1977. Prima anvelopa a fost produsa patru ani mai tarziu, pentru ca in 1997 pachetul majoritar de actiuni sa fie achizitionat de Grupul Tofan. Pana in august 2001, cand Grupul Michelin a cumparat Silvania Zalau, fabrica s-a confruntat cu o serie de probleme.
"La momentul achizitiei, desi Silvania avea o experienta de cativa zeci de ani, nu era competitiva cu marile firme de pe plan international. Francezii au gasit o fabrica neagra, cu o tehnologie romaneasca invechita, ce ne punea in imposibilitatea de a face fata concurentei", isi aminteste Jana Popa, mentionand ca pentru producatorul de anvelope de la Zalau intrarea in Grupul Michelin a reprezentat sansa de supravietuire. Mai mult decat atat, Michelin Silvania a devenit cel mai mare angajator din judetul Salaj, cu peste 1.400 de salariati.
In cei sase ani de la preluare, Grupul Michelin a investit in fabrica de la Zalau peste 15 milioane de euro, pentru achizitionarea de utilaje, perfectionarea angajatilor si asigurarea securitatii muncii.
In Romania, Grupul Michelin comercializeza atat produse din gama Michelin, cat si marci precum BFGoodrich, Kleber, Kormoran, Tigar - pentru autoturisme si camionete, Kormoran, Taurus, Riken - pentru camioane.
Principalii competitori pe care Michelin ii are in tara noastra sunt Goodyear, Continental, Bridgestone si Pirelli.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO