Companii

Mihai Barsan, 31 de ani, devine cel mai important executiv roman in SABMiller

Mihai Barsan, 31 de ani, devine cel mai important executiv roman in SABMiller

Mihai Barsan, de profesie inginer chimist, face parte din echipa Ursus Breweries din 2005

27.03.2009, 00:00 978

Mihai Barsan, cel care a dus brandul Timisoreana pe primul loc intre cele mai vandute marci de bere din Romania, a fost numit marketing manager pentru SABMiller Europe, regiune care realiza venituri de 5,2 miliarde de dolari in anul fiscal 2007-2008.

Astfel, la 31 de ani, Barsan este singurul executiv roman din SABMiller Europe, compania care detine Ursus Breweries.
„Noua pozitie este o provocare pentru mine. Sunt 11 tari si 63 de marci coordonate de hub-ul european", a declarat Mihai Barsan, noul marketing manager al SABMiller Europe, companie care coordoneaza in prezent Romania, Rusia, Ucraina, Cehia, Slovacia, Polonia, Germania, Olanda, Italia, Marea Britanie si Insulele Canare.
Ocupand aceasta pozitie Barsan va lucra in cadrul centrului european SABMiller din Elvetia alaturandu-se echipei coordonate de Alan Clark, managing director, si Chris Ritchie, marketing & sales director.
Barsan nu este insa la prima experienta in care are posibilitatea de face parte dintr-o companie care coordoneaza activitatea mai multor tari, deoarece inainte de a veni la Ursus Breweries el a detinut in cadrul grupului Procter & Gamble pozitiile de Marketing Leader pe Bulgaria si Marketing Leader pe pietele in curs de dezvoltare, respectiv Albania, Macedonia, Kosovo si Muntenegru.
In cadrul P& G el a lansat branduri ca Mr. Proper si Fairy in regiunea Balcani si a construit imaginea brandului Ace.
Mihai Barsan, de profesie inginer chimist, face parte din echipa Ursus Breweries din 2005, an in care a devenit senior brand manager pentru Timisoreana, pozitie pe care a detinut-o pana in mai 2007.
In aceasta perioada Timisoreana, o marca regionala in urma cu cinci ani, a devenit brandul cu cea mai rapida crestere din portofoliul Ursus Breweries, iar in 2007 a castigat o cota de piata de 2,5% (in valoare) si patru locuri in topul celor mai vandute beri de pe plan local, devansand competitori ca Bergenbier (InBev), Burger (European Drinks) sau Golden Brau (Heineken).
Anul trecut, Timisoreana a fost cel mai vandut brand de bere, atat din punct de vedere volumic, cat si valoric, potrivit companiei de cercetare a pietei The Nielsen Company. Asa cum Barsan explica anterior intr-un interviu acordat ZF, cresterea brandului Timisoreana a fost datorata atat inceperii distributiei si promovarii brandului la nivel national cu trei ani in urma, cat si lansarii acestui brand in ambalaj PET la doi litri in 2006.
In urma acestor rezultate, Barsan a fost promovat in vara anului 2007 ca group brand manager al segmentelor mainstream si economy, preluand odata cu aceasta functie si coordonarea brandurilor Ciucas si Stejar, in afara de Timisoreana.
In urma cu patru luni insa, el a ocupat pozitia de vicepresedinte de marketing interimar, dupa plecarea lui Wojciech Bauman, cel care a ocupat aceasta pozitie in ultimii ani.
Potrivit reprezentantilor Ursus Breweries, pozitia de group brand manager pentru segmentele mainstream si economy este detinuta in prezent de Camelia Panait, absolventa a unui MBA in cadrul Instituto de Empresa, Italia si anterior group brand manager pe segmentul premium.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO