Companii

Mihai Bordeanu, Automobile Dacia: Comisia Europeană a ajuns să adopte 9-10 decizii anual despre industria auto, vorbim deja despre un număr excesiv, iar impredictibilitatea este tot mai mare

Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head România: La şase luni deja avem o creştere de producţie, iar per total în 2024 ne vom apropia de capacitatea maximă. Mai mult, în vânzări, la 6 luni, avem un nou lider – Duster a depăşit pe plan local Loganul la vânzări.

Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head România: La şase luni deja avem o creştere de producţie, iar per total în 2024 ne vom apropia de capacitatea maximă. Mai mult, în vânzări, la 6 luni, avem un nou lider – Duster a depăşit pe plan local Loganul la vânzări.

Autor: Bogdan Alecu

10.07.2024, 09:40 115

♦ Modificări legislative, lipsa consultărilor cu mediul privat sau demararea unor lucrări de infrastructură care afectează lanţul de aprovizionare al uzinelor pun tot mai mare presiune pe constructorii auto. „Noţiunea de planificare s-a schimbat“, explică Mihai Bordeanu, şeful Automobile Dacia.

Transportul a peste 750 de camioane săptămânal va fi afectat de lucrările pe Valea Oltului şi podul de la Giurgiu peste Dunăre, iar pierderile Dacia se ridică la 50.000 de euro pe săptămână din cauza timpului pierdut, explică Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head România.

Circulaţia rutieră pe Valea Oltului se închide timp de o lună, începând cu data de 8 iulie, astfel încât pierderile Dacia se vor ridica la cel puţin 200.000 de euro. Pe de altă parte, lipsa autostrăzii între Sibiu şi Piteşti a cauzat deja pierderi de zeci de milioane de euro pentru Dacia şi industria auto românească.

„Noi, Dacia, am aflat despre aceste lucrări odată cu toată lumea, nu am fost consultaţi cu privire la perioadă. Vom avea 600 de camioane pe săptămână afectate care circulă pe Valea Oltului alături de alte 150 care vor întârzia din cauza lucrărilor la podul de la Giurgiu. Impactul financiar, pe lângă cel legat de combustibil pentru că sunt două ore în plus, ajunge la o primă estimare la 50.000 de euro pe săptămână. Singurul lucru bun este că în august uzina intră în remont. Şi uzina Ford Otosan este afectată, ca de altfel întreaga industrie auto din România“, a subliniat Mihai Bordeanu.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro