Companii

Mihai Bordeanu, Automobile Dacia: Înţelegem nevoia de noi impozite, am plătit pe cel de 1% din cifra de afaceri dar vrem să vedem şi optimizări din partea guvernului. Producţia uzinei Automobile Dacia poate creşte cu cel puţin 10% în 2025 datorită intrării în producţie a lui Bigster

Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head, România: Anul acesta ne vom apropia de capacitatea maximă, iar producţia poate creşte cu cel puţin 10% faţă de unde suntem acum. Mai mult, producţia lui Bigster este mai complexă - spre exemplu, numai vopsirea sa în două culori durează mai mult.

Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head, România: Anul acesta ne vom apropia de capacitatea maximă, iar producţia poate creşte cu cel puţin 10% faţă de unde suntem acum. Mai mult, producţia lui Bigster este mai complexă - spre exemplu, numai vopsirea sa în două culori durează mai mult.

Autor: Bogdan Alecu

02.02.2025, 09:45 2318

Duster a devenit a doua cea mai bine vândută maşină Dacia în România  Este necesară lansarea unui program pentru Rabla Plus pentru a susţine vânzările de maşini electrice  Politizarea deciziilor despre importurile de maşini a încetinit viteza de reacţie şi menţine România drept cimitirul auto al Europei  Impozitul de 1% pe cifra de afaceri pune presiune pe industria auto şi afectează producătorii.

Reducerea risipei şi optimizarea cheltuielilor ar trebui să fie o prioritate pentru executiv, în condiţiile în care acesta a decis la final de 2023 implementarea unui impozit de 1% din cifra de afaceri a marilor companii.

„Automobile Dacia a plătit impozitul de 1% în 2024, acum sperăm că banii vor fi folosiţi cum trebuie, însă această mutare a fost bruscă şi imprevizibilă. În auto avem marje mici şi unii furnizori au fost puşi în dificultate, cum ar fi Leoni. Opinia mea este simplă - povara trebuie împărţită, la fel şi efortul. Şi statul trebuie să îşi reorganizeze activitatea. Una este să identifici surse de venit, alta e optimizarea. Acum noi aşteptăm optimizarea. Înţele­gem efortul, dar trebuie făcut de toată lumea“, a spus Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head, România.

În contextul schimbărilor globale din industria auto, Leoni a trecut printr-un proces de reorganizare a producţiei, astfel că a demarat în 2024 o campanie de reducere de personal. Pe 22 iulie, produ­cătorul de cablaje din Bistriţa anunţa că are în plan reducerea cu 10% a personalului. Anunţul a venit după ce în mai Leoni a anunţat că va închide fabrica din Luduş, judeţul Mureş, unde lucrau 200 de oameni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Summitul Pietei de Capital