♦ Producătorul român a prezentat în premieră în cadrul evenimentului Product Days o strategie de diversificare pe segmentul vehiculelor accesibile, incluzând conceptul electric Hipster vizat pentru piaţa de sub 20.000 de euro, primul sistem 4x4 cu transmisie automată din istoria Duster şi actualizări pentru modelele Sandero, Logan şi Jogger, alături de noul Spring pentru 2026 într-un context de creştere cu 77% a preţului mediu al vehiculelor noi în Europa între 2010 şi 2024.
Dacia îşi consolidează strategia de democratizare a mobilităţii prin lansări multiple care acoperă toate segmentele pieţei. Directorul general pentru Europa de Sud-Est Mihai Bordeanu şi CEO-ul mărcii Katrin Adt confirmă menţinerea obsesiei pentru raportul calitate-preţ, în timp ce conceptul Hipster, desenat în România, propune o viziune revoluţionară pentru transportul urban de mâine.
„Nu cred că vă aşteptaţi neapărat la aşa ceva“, recunoaşte Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia pentru Europa de Sud-Est, referindu-se la conceptul Hipster prezentat săptămâna trecută la Paris. Declaraţia sa surprinde perfect momentul de inflexiune în care se află marca românească, obligată să navigheze între păstrarea identităţii fundamentale şi necesitatea de a răspunde provocărilor unei pieţe auto în transformare accelerată.
Strategia Dacia pentru următorii ani se articulează pe trei paliere temporale distincte, fiecare cu mizele sale specifice. „Azi am hotărât să vă arătăm câte puţin din toate. Câte puţin din viitorul foarte, foarte, foarte apropiat, câte puţin din viitorul mai îndepărtat“, explică Bordeanu, subliniind amploarea ofensivei de produse pregătite de marcă.