Companii

Mihai Miron pune brandul Ropharma pe cele 94 de farmacii pe care le detine

Mihai Miron pune brandul Ropharma pe cele 94 de farmacii pe care le detine

La nivelul anului trecut, circa 43% din totalul vanzarilor Ropharma au fost generate de divizia de farmacii, restul fiind realizat pe divizia de import si distributie

30.05.2008, 12:26 847

Compania Ropharma, controlata de omul de afaceri Mihai Miron, si rezultata in urma procesului de fuziune cu Farmaceutica Aesculap, Medica Bacau si Global Pharmaceuticals Brasov va reuni cele 94 de farmacii pe care le opereaza sub un singur brand, Ropharma, la momentul finalizarii procesului de fuziune.
In prezent farmaciile opereaza sub brandurile Iassyfarm, Medica, Aesculap si Global Pharmaceuticals, fiind situate in special in judete precum Iasi, Mures, Bacau si Brasov.
"In prezent detinem 94 de farmacii si cinci depozite, farmaciile operand sub branduri diferite insa urmeaza ca dupa realizarea fuziunii sa le unim sub un singur brand", a spus Alin Radasanu, administrator pe probleme economice al Ropharma.
Finalizarea procesului de fuziune, preconizat pentru urmatoarele doua luni, va pune bazele unui firme cu o cifra de afaceri de 90 mil. euro in 2008, in crestere cu 20% comparativ cu nivelul din 2007, respectiv unei retele importante de farmacii in tara. In Bucuresti, Ropharma nu are farmacii proprii. "Obiectivul principal este de a dezvolta reteaua de farmacii proprii. Ne-am propus ca pana la sfarsitul anului sa ajungem la 100 de farmacii", a adaugat Radasanu.
La nivelul anului trecut, circa 43% din totalul vanzarilor au fost generate de divizia de farmacii, restul fiind realizata pe divizia de import si distributie. Dupa fuziune, in cadrul companiei vor lucra 650 de angajati si tot atunci urmeaza sa fie desemnata de catre Consiliul de Administratie si persoana care va conduce noua entitate.
Mihai Miron, care controleaza afacerea Ropharma, este unul dintre cei mai cunoscuti si discreti antreprenori locali din industria farmaceutica, numele sau fiind legat de infiintarea si apoi vanzarea grupului Europharm,
intr-una dintre cele mai spectaculoase tranzactii.
Mihai Miron a fondat in anul 1992 compania farmaceutica Europharm, din care a vandut mai tarziu, in doua etape, pachetul majoritar de actiuni catre filiala grupului farmaceutic de origine britanica, GlaxoSmithKline, in prezent cel mai mare jucator pe piata farma. Pornita initial la drum cu cateva farmacii, afacerea Europharm a ajuns in cativa ani una dintre cele mai dinamice companii de pe piata locala. Asocierea din 1995 cu Largo Import-Export a dus Europharm in domeniul productiei de medicamente si a ajuns pana la momentul preluarii una dintre cele mai importante companii de profil, cu o cota de piata de 5%. La nivelul anului 2000, jucatorii internationali dominau industria farmaceutica, singura companie autohtona care ajungea la o cota de 4% fiind Sicomed Bucuresti.
Cu banii obtinuti din exit-ul Europharm, omul de afaceri a cladit cateva noi firme: Global Pharmaceuticals (Brasov), Aesculap (Targu-Mures), Medica (Bacau), potrivit revistei BUSINESS Magazin, companii pe care acum le fuzioneaza.
Miron este de asemenea implicat intr-o afacere in Republica Moldova, Eurofarma, unde produce medicamente precum Tusin si Efitusin, conform aceleiasi surse. La inceputul acestui an, Miron a fost numit vicepresedinte al producatorului de lactate Albalact. Mutarea urmeaza sa sustina intrarea Albalact pe segmentul de mancare pentru copii, piata pe care fondatorul Europharm o cunoaste foarte bine, omul de afaceri detinand o fabrica de lapte praf si o ferma de mari dimensiuni, in judetul Alba.
Ulterior, in anul 2000, Mihai Miron a investit aproximativ 4 milioane de euro intr-un sistem de productie integrat al laptelui praf pentru copii. Grupul GSK a integrat farmaciile Europharm abia in anul 2003, atunci cand a achizitionat restul de 35% din actiunile companiei, valoarea totala a tranzactiei fiind estimata la peste 40 mil. dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO