Companii

Militari Shopping Center: proiectul este inchiriat de trei luni, dar a trebuit sa inlocuim opt retaileri

Militari Shopping Center: proiectul este inchiriat de trei luni, dar a trebuit sa inlocuim opt retaileri

Magazinele Decathlon si C&A sunt primele unitati din Romania ale celor doi retaileri

01.04.2009, 00:00 683

"Proiectul a fost inchiriat integral cu trei luni inainte de deschidere, dar am fost nevoiti sa inlocuim opt magazine, printre care si o librarie a grupului ungar Alexandra. La momentul deschiderii aproximativ 95% din spatii vor fi inaugurate, mai putin cinci magazine, printre care Kenvelo, Leonardo si unitatea Spring Time", a declarat pentru ZF Stephan Bonk, managing director al companiei Atrium European Real Estate pe piata locala, proprietarul Militari Shopping Center.

Bonk nu a precizat care sunt ceilalti sapte retaileri care au renuntat la contracte.
Construit in urma unei investitii de aproape 75 de milioane de euro, Militari Shopping Center este al patrulea proiect de retail inaugurat in Bucuresti de la inceputul acestui an, dupa finalizarea extinderilor din Plaza Romania si Iris Shopping Center si a proiectului Grand Arena din sudul Capitalei. Cele patru noi zone comerciale au adus pe piata bucuresteana circa 200 de magazine.
Atrium European Real Estate vizeaza obtinerea unor venituri de circa 7,7 mil. euro anual din chirii, al caror nivel mediu este de 15 euro/mp/luna, in timp ce suprafata inchiriabila a proiectului va depasi, incepand de maine, 51.000 de metri patrati.
Austriecii au cumparat la sfarsitul anului 2004 lotul de aproape 20 de hectare din Militari pe care se afla la momentul respectiv o unitate Praktiker si un magazin Domo si au inceput doar in vara anului trecut lucrarile de constructie la urmatoarele etape.
In cadrul proiectului a fost deschis in decembrie cel de-al doilea hipermarket Auchan din Bucuresti, iar de maine vor fi operationale si magazine ale unor retaileri precum Decathlon, C&A, Hervis, Takko, Deichmann sau Humanic.
Accesul catre unitatile acestor retaileri va fi realizat direct dinspre exteriorul proiectului, pentru a se evita astfel aglomerarea culoarelor interioare, in timp ce Decathlon va opera intr-o cladire separata un magazin de articole sportive de 5.300 de metri patrati, cel mai mare de acest gen de pe piata.
Magazinele acestor retaileri au fost de altfel primele finalizate in cadrul proiectului, cu doua zile inainte de deschidere putand fi realizate practic vanzari.
"Acesti retaileri, precum Decathlon, care cauta spatii largi in orase cu un numar ridicat de locuitori, C&A, Deichmann sau New Yorker sunt in continuare foarte interesati sa se extinda pe piata locala pentru a creste profitabilitatea operatiunilor. De altfel, cu aproape toti chiriasii nostri din Militari Shopping Center am semnat contracte si pentru proiectele din Arad si Constanta", mai spune Bonk. In acelasi timp, magazinul Media Galaxy de la parterul Unirea Shopping Center a fost mutat in cadrul proiectului din Militari, lucrarile de amenajare fiind in desfasurare cu doua zile inaintea deschiderii.
Militari Shopping Center are in prezent circa 7.000 de vizitatori zilnic, din datele prezentate pentru dezvoltatori de catre reprezentantii Auchan, iar reprezentantii Atrium apreciaza ca dupa deschiderea galeriei comerciale numarul acestora va creste pana la cel putin 10.000 de oameni zilnic, in timp ce chiriasii considera ca vor fi 13.000-16.000 de vizitatori.
Proiectul are in prezent o parcare de aproape 2.200 de locuri si ar putea suferi in urmatorii ani o noua extindere, care va incepe insa cu suplimentarea parcarii cu circa 500-600 de locuri noi.
Pana atunci, reprezentantii companiei va trebui in urmatoarea perioada sa ia o decizie cu privire la proiectele de centre comerciale anuntate in Arad si Constanta, unde au fost anuntate investitii cumulate de 300 de milioane de euro.
Atrium European Real Estate a atras in actionariat anul trecut grupul CPI/Gazit, firma provenita dintr-un joint-venture al unui puternic grup israelian si un fond al Citibank.
"La o saptamana dupa deschiderea proiectului din Militari vom incepe reanalizarea proiectelor din Arad si Constanta, pe care le vom simplifica. Vom prezenta proiectele noilor actionari si probabil bugetele de investitii vor fi mai mici, dar am putea incepe lucrarile in acest an", a declarat Bonk.
Terenurile din Arad si Constanta ale companiei au fost evaluate la 7,5 milioane de euro, respectiv 6 milioane de euro in raportul financiar al companiei, care detine proprietati cu o valoare de piata de 1,7 miliarde de euro si proiecte in dezvoltare care necesita investitii de 727 de milioane de euro. Compania dispunea la sfarsitul anului trecut de lichiditati de 1,25 miliarde de euro, in timp ce datoriile se ridica la 1,5 miliarde de euro, a caror maturitate va fi atinsa dupa 2011, pentru 98% dintre credite.
 
  • Austriecii au cumparat la sfarsitul anului 2004 lotul de aproape 20 de hectare din Militari pe care se afla la momentul respectiv o unitate Praktiker si un magazin Domo
  • In cadrul proiectului a fost deschis in decembrie cel de-al doilea hipermarket Auchan din Bucuresti
  • De maine vor fi operationale si magazine ale unor retaileri precum Decathlon, C&A, Hervis, Takko, Deichmann sau Humanic
  • Magazinul Media Galaxy de la parterul Unirea Shopping Center a fost mutat in cadrul proiectului din Militari
  • Atrium European Real Estate vizeaza obtinerea unor venituri de circa 7,7 milioane de euro anual din chirii, al caror nivel mediu este de 15 euro/mp/luna

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO