♦ Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice, are în portofoliu brandurile Farmec şi Gerovital, cu o istorie de câteva zeci de ani ♦ Firma e activă şi pe piaţa bunurilor de curăţenie cu mărcile Nufăr şi Triumf şi a pariat începând cu anul trecut pe segmentul de dezinfectant, un produs de bază în pandemie.
Mircea Turdean, directorul general şi acţionarul Farmec Cluj-Napoca, crede că dacă România ar paria mai mult pe branduri proprii pe care apoi să le trimită şi la export ar câştiga atât local - prin profitabilitatea crescută a afacerilor din producţie, cât şi internaţional - prin faptul că brandul de ţară s-ar îmbunătăţi şi astfel alte investiţii ar fi orientate în direcţia pieţei autohtone.
„România trebuie să renunţe treptat la modelul de dezvoltare în care singurul atu este preţul scăzut al mâinii de lucru. Pentru a suţine o creştere economică de durată, care să garanteze un nivel de trai similar ţărilor occidentale, avem nevoie să investim în cercetare şi în brandurile locale.”