Companii

Misterul Tinmar Energy, cel mai puternic business din energie controlat de un antreprenor român: Furnizorul de 3,5 mld. lei are de două ori mai puţini clienţi, dar vinde mai multă energie. Cum?

Augustin Oancea

Augustin Oancea

Autor: Roxana Petrescu

16.09.2022, 09:00 8358

În singura comunicare oficială, Tinmar Energy, cel mai puternic business privat din furnizarea de energie, a precizat, în plin scandal privind stabilitatea companiei, că nu a denunţat niciun contract unilateral. Datele arată însă că portofoliul de clienţi al firmei era la finalul primului semestru la jumătatea celui de anul trecut.

Tinmar Energy, companie de furnizare de energie deţinută de omul de afaceri Augustin Oancea, a terminat primul semes­tru al anului cu un portofoliu total de 16.240 de puncte de consum împărţite în trei categorii majore: consumatori casnici, noncasnici mici şi noncasnici mari. Pe zona de consumatori casnici, compania mai avea după primele şase luni ale anului 1.534 de puncte de furnizare faţă de cele 3.572 din perioada similară a anului trecut şi în scădere abruptă faţă de nivelul de 3.719 de puncte de consum casnice din 2021, arată datele publice de pe site-ul Tinmar Energy. Pe zona de consumatori noncasnici mici se remarcă tot o scădere abruptă de la 25.446 de puncte de consum la finalul anului 2021 la circa 12.800 după primul semestru al acestui an. Pe zona de clienţi mari, scăderea nu a fost la fel de pronunţată, de circa 20% faţă de finalul lui 2021, până la aproximativ 1.900 de puncte de consum.

Compania nu a comentat până la închiderea ediţiei cauzele care au stat la scăderea portofoliului de clienţi, singura comunicare oficială din partea Tinmar Energy precizând că fima nu a denunţat unilateral niciun contract. „Tinmar Energy NU a denunţat unilateral niciun contract şi niciunul din consumatorii Tinmar nu va rămâne fără curent electric. Consumatorii casnici NU au făcut obiectul notificărilor transmise de societatea furnizoare. În contextul noilor modicări legislative, societatea noastră încearcă să adapteze strategia de furnizare a energiei electrice astfel încât să nu afecteze în primul rând consumatorii casnici şi să poată susţine in­clusiv şi toate celelalte categorii de con­su­matori“, a precizat compania într-un drept la replică publicat la începutul acestei să­p­tămâni ca urmare a mai multor infor­maţii privind stabilitatea financiară a firmei.

UPDATE trimis de către Tinmar Energy:

”Scăderea locurilor de consum faţă de anul trecut se datorează expirării contractelor cu multiple locuri de consum (Minister, ANIF, Radiocom, STS)  în favoarea noilor clienţi atraşi în portofoliul companiei, cu locuri unice de consum.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO