La polul opus, în Germania, cea mai dezvoltată economie din Europa, vânzările online de modă ajung la 15,4 miliarde de euro, respectiv 17-18% din totalul banilor cheltuiţi pe astfel de produse.
Piaţa locală este, alături de ţările din regiune precum Cehia şi Polonia, încă la început în ceea ce priveşte cumpărăturile de modă pe internet, un segment care s-a dezvoltat mai puternic abia în ultimii ani. Acum, giganţii din offline pariază pe acest segment, dar şi magazinele specializate de mici dimensiuni care merg doar pe modelul online.
De asemenea, vânzările de modă online sunt completate şi de recent dezvoltatele malluri pe internet, cum este cazul eMag, cel mai puternic jucător din online-ul autohton. Compania a început să vândă doar produse electro-IT, pentru ca apoi să îşi completeze portofoliul şi cu haine, cosmetice, articole de grădină sau cărţi.
„Moda este alături de IT&C şi turism unul dintre cele mai dinamice sectoare în online. În cazul hainelor şi pantofilor ar trebui urmărită mai degrabă dinamica an de an, şi nu ponderea finală în comerţul de profil“, spune Liviu Taloi, consultant în e-commerce.