Companii

Modelul de business al antreprenorilor din retailul alimentar: dezvoltare regională şi business integrat cu producţia proprie

Modelul de business al antreprenorilor din retailul...

Autor: Cristina Roşca

09.06.2017, 20:00 815

♦ Unele dintre cele mai puternice zece reţele locale de magazine alimentare au împreună peste 500 de unităţi ♦ Cele mai multe dintre acestea fac însă parte din grupuri integrate, antreprenorii din spatele acestor businessuri având şi producţie - de regulă de carne sau lactate ♦ Mai mult, dezvoltarea s-a făcut în special regional, în apropierea oraşului-mamă.

nii antreprenori au ales să folosească aceste magazine doar ca unităţi de des­facere pen­tru pro­pria pro­ducţie, astfel că vând aproa­pe exclusiv pre­parate din carne spre exem­plu. Alţii au pre­ferat varianta unui magazin uni­versal.

Spre exemplu, grupul Ana şi Cornel, controlat de familia Paraschiv, are peste 100 de magazine sub acest brand. Acestea sunt folosite însă ca piaţă de desfacere pentru produsele pro­prii din carne. Altele, cum este cazul maga­zinelor Unicarm, sunt universale. În cazul magazinelor Agricola Bacău, reţea care numără peste 30 de unităţi, există un echilibru între produse proprii şi produse externe.

„Ne poziţionăm pe segmentul de pro­ximitate, astfel că este necesar să îi dăm clientului fix ce are nevoie”, ex­plică Grigore Horoi, preşedintele gru­pului de firme Agricola Bacău, cu acti­vi­tate în domeniul procesării cărnii de pa­săre. Reţeaua de magazine deţinută de Agricola Bacău contribuie cu circa 2% la totalul businessului de aproape 680 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO