Companii

MOL pariază pe un nou concept de benzinării-supermarket având în vedere că mâncarea îi aduce 20% din venituri

Produsele din Mol Ploieşti, deschis la Blejoi, o localitate aflată la ieşirea de nord din Ploieşti pe DN1A,  sunt  cu 6% mai scumpe faţă de cele din supermarketuri

Produsele din Mol Ploieşti, deschis la Blejoi, o localitate aflată la ieşirea de nord din Ploieşti pe DN1A, sunt cu 6% mai scumpe faţă de cele din supermarketuri

Autor: Greta Bogdan

29.07.2015, 00:04 1022

MOL România, a patra mare reţea de combustibili în funcţie de numărul de staţii la nivel local, a investit 1,5 milioane de euro pentru a deschide la Ploieşti, într-un spaţiu de 80 de metri pătraţi, prima benzinărie-supermarket care vinde, pe lângă combustibil, şi produse de consum zilnic, precum făină, zahăr, ouă, cafea sau orez.

Până la finalul anului, compania va mai deschide alte patru unităţi sub acest concept denumit Fresh Corner, dar nu vor mai fi locaţii de la zero, ci probabil transformări ale unor benzinării existente. „În momentul în care ne adresăm cu o ofertă de produse ca sandviciuri sau cafea nu putem să gândim ca o companie petrolieră. Trebuie să gândim ca una specializată în acest domeniu“, a spus Lars Hoglund, Senior Vice-President – Retail al Grupului MOL. Lars Houglund a mai adăugat că în cadrul acestui proiect-pilot se vor mai deschide încă 4 unităţi până la finalul acestui an, în Bucureşti şi Sibiu. Mol mizează în noul plan pe preţuri asemănătoare cu cele din supermarketuri, cu o marjă de Ă/-10%. În momentul de faţă, produsele din Mol Ploieşti, deschis la Blejoi, o localitate aflată la ieşirea de nord din Ploieşti pe DN1A,  sunt  cu 6% mai scumpe faţă de cele din supermarketuri. Costul unei cafele variază de la 4,5 lei, la 7,5 lei.

„România este o piaţă-cheie pentru MOL. Ambiţia noastră este să ne extindem afacerile în această ţară“, a mai spus Lars Hoglund.

Pentru acest an, bugetul alocat pentru investiţiile totale ale MOL România care includ partea de rebranding, Fresh Corner,  dar şi rebrandingul reţelei Agip este de 20 de milioane de euro. La nivel regional, perioada de amortizare a cheltuielilor de implemen­tare a noului concept este între 2 şi 8 ani. 

MOL România vrea să urce în top trei mari jucători în retailul de carburanţi şi continuă lupta cu OMV Petrom, care are o reţea de circa 545 de staţii, urmat de Rompetrol şi de ruşii de la Lukoil.

MOL România a încheiat anul 2014 cu afaceri de aproape un miliard de euro, dintre care 20% doar din vânzarea produselor non-fuel. Astfel, vânzările de cafea şi alte produse alimentare au contribuit  cu

200 mil. euro la afacerile grupului maghiar, potrivit estimărilor ZF.

Prin comparaţie, cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, Mega Image, care are peste 420 de magazine, a avut anul trecut afaceri de 630 mil. euro. Spre deosebire de MOL, Mega Image este un retailer specializat în vânzarea de alimente, însă dimensiunea vânzărilor pe care benzinăriile le înregistrează pe segmentul non-oil arată că sunt un competitor demn de luat în seamă de super- şi hipermarketuri.

„Dorim să devenim prima opţiune a clienţilor, să-i facem să se întoarcă“, a spus Hoglund.

Grupul ungar deţine 2.000 de benzinării în toată Europa, dintre care 200 doar în România. Tot la nivel european, compania a implementat doar în 30 de unităţi acest nou concept, printre care, săptămâna trecută în Slovacia, Cehia şi Serbia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO