Un grup de 20 de companii este responsabil pentru mai bine de o treime din cele 40.000 de promoţii care au apărut în primele cinci luni din an în cataloagele reţelelor de comerţ modern alimentar. Au fost luate în calcul doar primele 500 de companii după numărul de promoţii. Topul este dominat clar de multinaţionale, care ocupă 17 din primele 20 de poziţii.
În topul celor mai importante 20 de companii îşi fac loc doar trei companii locale, respectiv Caroli Foods (companie din industria mezelurilor), Cris-Tim (mezeluri) şi Farmec (bunuri de larg consum nealimentare), arată o analiză a ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Focus Market Research. Compania Caroli Foods a fost considerată românească pentru că este controlată de familia El Solh cu 51%, iar aceasta a fondat businessul în România în anii ’90. Restul acţiunilor sunt deţinute de grupul Campofrio.
Pe lista companiilor româneşti se afla până recent şi Albalact, care a devenit însă recent „multinaţională“ după ce a intrat în portofoliul grupului francez Lactalis. Consiliul Concurenţei a dat acum câteva zile acordul pentru această tranzacţie.