Companii

Multinaţionalele gigant din domeniul bunurilor de larg consum domină topul promoţiilor, în frunte cu P&G, Unilever şi Henkel

Multinaţionalele gigant din domeniul bunurilor de larg...

Autor: Cristina Roşca

12.07.2016, 00:00 420

Un grup de 20 de companii este responsabil pentru mai bine de o treime din cele 40.000 de promoţii care au apărut în pri­mele cinci luni din an în ca­ta­loa­gele re­ţe­lelor de comerţ modern ali­men­tar. Au fost luate în calcul doar pri­mele 500 de com­panii după nu­mă­rul de pro­moţii. Topul este dominat clar de multinaţionale, care ocupă 17 din primele 20 de poziţii.

În topul celor mai importante 20 de companii îşi fac loc doar trei com­pa­nii locale, respectiv Caroli Foods (com­panie din industria me­ze­lu­rilor), Cris-Tim (mezeluri) şi Farmec (bunuri de larg consum neali­men­tare), arată o analiză a ZF pe baza da­telor oferite de compania de cer­ce­tare de piaţă Focus Market Re­search. Compania Caroli Foods a fost considerată românească pentru că este controlată de familia El Solh cu 51%, iar aceasta a fondat bu­si­nessul în România în anii ’90. Restul ac­ţiunilor sunt deţinute de grupul Cam­pofrio.

Pe lista com­pa­niilor ro­mâ­neşti se afla până re­cent şi Al­ba­lact, care a devenit însă recent „multi­naţională“ după ce a intrat în porto­foliul grupului fran­cez Lac­talis. Consiliul Concu­renţei a dat acum câteva zile acordul pentru această tranzacţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO