Companii

Multivac: Vanzarile de utilaje vor creste deoarece angajatul este un cost scump pentru companii

Multivac: Vanzarile de utilaje vor creste deoarece angajatul este un cost scump pentru companii

Principalii clienti sunt producatorii locali de mezeluri, printre care si CrisTim, Aldis, Caroli Foods sau Transavia

30.01.2009, 00:00 585

Multivac Romania, filiala locala a celui mai mare producator de utilaje de ambalare in vacuum, Multivac Germania, estimeaza vanzari de 11 milioane de euro in acest an, dupa ce compania nu si-a atins tinta pentru 2008.
"Am finalizat anul 2008 cu o crestere a vanzarilor sub estimarile initiale, de 7 milioane de euro. Pentru 2009, ne asteptam la o crestere de 30% a vanzarilor fata de rezultatele obtinute anul trecut, la 11 milioane de euro, deoarece fondurile structurale vor fi disponibile", a declarat Adrian Dobre, directorul general al Multivac Romania, companie infiintata de grupul german prin preluarea infrastructurii fostului distribuitor local, Persys Engineering, in 2008.
In ceea ce priveste profitul, reprezentantii Multivac afirma ca filiala locala a grupului german a inregistrat pierderi la finalul anului trecut, ca urmare a devalorizarii monedei nationale fata de euro, dar estimeaza finalizarea acestui an cu o marja de profit de 5-6%.
Potrivit reprezentantilor Multivac, cerintele producatorilor vor fi indreptate in viitorul apropiat catre liniile de productie complexe, care sunt manevrate de roboti si necesita cat mai putini angajati.
"Liniile vor deveni din ce in ce mai complexe si vor fi manevrate de roboti. Angajatul este un cost din ce in ce mai scump pentru angajatori, iar din acest motiv acestia cauta linii automatizate, ceea ce acum cinci ani nici nu luau in calcul", a spus reprezentantul Multivac.
Obiectivele filialei locale a Multivac par optimiste, in contextul in care principalii jucatori din industrie declara ca Romania va fi lovita abia anul acesta de criza financiara. Reprezentantii Multivac sustin insa ca industria alimentara va depasi criza, consumul de alimente din Romania fiind redus in comparatie cu alte tari din Uniunea Europeana.
"Supermarketurile s-au dezvoltat si consumatorul este mult mai atent, dar consumul este in continuare foarte redus. Asa ca poate romanii nu vor mai cumpara o noua plasma, dar vor continua sa manance", spune Dobre.
Filiala locala a grupului german are sase birouri pe plan local in Bucuresti, Brasov, Suceava, Satu Mare, Timisoara si Cluj, ultimele doua fiind inaugurate in luna noiembrie a anului trecut, odata cu deschiderea unui showroom in Bucuresti.
Multivac Romania a amanat insa constructia unei capacitati de productie in Capitala si a unui nou sediu, o investitie de aproximativ patru milioane de euro, preferand sa inchirieze un spatiu intr-o cladire de birouri.
"Principalul obiectiv este acum cel de a integra compania. Abia dupa aceea ne vom continua planurile de investitii", a spus directorul general al Multivac Romania. Filiala locala a Multivac este cel mai mare importator de masini de ambalare in vacuum si atmosfera modificata de pe plan local, avand o cota de piata de aproximativ 60%.
Principalii clienti sunt producatorii locali de mezeluri, printre care si CrisTim, Aldis, Caroli Foods, Delaco, Unicarm, Snack Attack sau Transavia. Principalii competitori ai Multivac pe plan local sunt companiile Convinience Food Systems, Webomatic si Ulma.
Grupul Multivac a finalizat 2008 cu afaceri de aproximativ 500 de milioane de euro la nivel mondial, compania fiind prezenta in 44 de tari din intrega lume. Doar anul trecut, producatorul de masini de ambalat in vacuum si atmosfera modificata si-a deschis reprezentante in Romania, Bulgaria, Turcia, Cehoslovacia, India, Ungaria si Rusia, iar in 2009 intentioneaza sa isi deschida birouri in Spania, Brazilia, China, Coreea.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO