Companii

Murfatlar spera sa obtina o recolta mai mare cu 32%

26.08.2008, 19:34 15

"In acest moment, vita-de-vie se prezinta excelent, conditiile climaterice din acest an sunt favorabile, nefiind nevoie de irigatii, preconizand pe scurt o recolta deosebita. Speram sa nu ne confruntam inainte de momentul recoltarii cu surprize climaterice si sa ne putem atinge obiectivele propuse", a spus Cosmin Popescu, administrator al Murfatlar Romania.
Intrarea pe rod a replantarilor facute in urma cu trei ani, conditiile meteo favorabile si investitiile tehnologice sunt printre factorii pe care compania ii enumera ca avand impact asupra recoltei din acest an. In urma replantarilor, recolta medie la hectar a crescut cu 3.000 de kilograme. Reintinerirea a vizat soiurile rosii Feteasca Neagra, Pinot Noir si Merlot pe o suprafata de 115 hectare, potrivit datelor companiei. In intervalul 2007-2008 producatorul a alocat pentru investitiile in programe de reintinerire a vitei-de-vie 4,1 mil. euro pentru 335 de hectare.
La nivelul Murfatlar, anul trecut productia de vin a fost de 16 milioane de litri, in timp ce pentru 2008 compania estimase un volum de 21 de milioane de litri.
Murfatlar a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an o cifra de afaceri de 72 mil. lei (19,7 mil. euro), in crestere cu 31% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele din aceasta perioada permit, potrivit reprezentantilor companiei, atingerea targetului stabilit initial de 50 mil. euro cifra de afaceri.
Brandurile cu cele mai mari vanzari sunt Zestrea Murfatlar, Lacrima lui Ovidiu, 3 Hectare, Sec de Murfatlar, Zaraza, Premiat Murfatlar, Babanu si Conu Alecu. Conu Alecu este o gama de vinuri demiseci lansata in urma cu mai bine de un an, care in prima jumatate din 2008 si-a dublat vanzarile fata de aceeasi perioada din 2007.
"Brandul cu cele mai mari vanzari (Zestrea Murfatlar - n. red.) a adus aproape 28 milioane de lei in primele sapte luni ale anului, cu 30% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Producatorul activeaza pe o piata estimata anul acesta la 350 milioane de euro, in care principalii sai competitori sunt Vincon, Jidvei, Cotnari, Halewood Romania, Vinexport Focsani si Cramele Recas.
"Conditiile economice actuale ne-au influentat destul de mult. Costul unor ambalaje care depind mult de pretu energiei a evoluat intr-un ritm destul de mare. Pe de alta parte inflatia, cursul de schimb si cresterea cheltuielilor logistice ne-au facut sa regandim anumite planuri. Industria vinului de la noi este inca la inceput si de aceea este destul de vulnerabila la astfel de evolutii economice", a aduagat Negrulescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO