Companii

Nemţii de la Deutsche Bahn închiriază două locomotive electrice de la producătorul craiovean Softronic

Nemţii de la Deutsche Bahn închiriază două locomotive...

Autor: Cristina Bellu

26.05.2017, 15:08 616

Transportatorul de marfă pe cale ferată DB Cargo, parte a gigantului grup german Deutsche Bahn, închiriază două locomotive electrice de la producătorul de locomotive şi rame electrice Softronic din Craiova, controlat de patru antreprenori români.

Acţiunea va fi derulată prin intermediul UniCredit Leasing care se află la cea de-a treia operaţiune de leasing pentru material rulant acordată companiei germane. Precedentele au vizat finanţarea în leasing financiar în perioada 2012 şi 2014 a două locomotive produse tot de către grupul de firme Softronic

Deutsche Bahn Cargo, beneficiarul final şi utilizatorul celor două locomotive TransMontana oferite în leasing de UniCredit Leasing Fleet Management, le va opera pe rute de transport din România.

În planurile companiei intră şi extinderea utilizării acestora pe rute regionale către Ungaria, Austria şi Slovacia.

”Este foarte important pentru orice producător din România să aibă la dispoziţie instrumentele financiare necesare prin care să îşi poată promova produsele către parteneri. Ne bucură încrederea UniCredit Leasing şi faptul că împreună reuşim proiecte de succes. Pentru noi, următorul pas va fi să dezvoltăm împreună un proiect cu impact regional, european”, spune Ionel Ghiţă, asociat al grupului, membru în Consiliului de Adminstraţie al Softronic.

La rândul său, Mircea Cotigă, CEO UniCredit Leasing menţionează că astfel de colaborări care se desfăşoară în domenii cu potenţial important şi care pot genera parteneriate pe termen lung, sunt extrem de importante pentru companie. ”Suntem bucuroşi că putem susţine pe de o parte producţia locală de locomotive, iar pe de alta, utilizarea acestora tot în economia locală.”

Locomotivele care fac obiectul tranzacţiei sunt din gama TransMontana, au o putere totala de 6.000 kW fiecare, folosesc curent alternativ, iar prima de acest tip a fost fabricată în 2010. Fiecare locomotivă este echipată cu 6 osii şi 6 motoare, ceea ce îi conferă o putere de tracţiune mărită şi un avantaj competitiv major pe segmentul transporturilor de marfă. Durata operaţională garantată de către producător este de 3 ani, iar durata de viaţa a acestora este de 40 de ani.

”Suntem foarte încântaţi că prin intermediul UniCredit Leasing Fleet Management am reuşit să punem în valoare un parteneriat, credem noi, de lungă durată şi cu beneficii multiple. Suntem siguri de succesul acestuia şi sperăm să îl putem extinde pentru un număr cât mai mare de locomotive la nivel european”,a declarat Zlatian Radu, purtătorul de cuvânt al Deutsche Bahn Cargo România SRL.

Softronic este o afacere antrepre­no­rială românească, în care cel mai mare acţionar este Ionel Ghiţă, cu o cotă de 30% din capital. Alături de el, antreprenorii Ion Gîrniţă şi Augustin Popescu deţin câte o participaţie de 26,69%, iar Oana Miulescu are un pachet de 16,5% din titluri.
 
Grupul Softronic cuprinde divizia producătoare de rame şi locomotive electrice, înfiinţată în 1999, alături de ser­viciile Softrans, transportator fero­viar de marfă şi de pasageri, care a luat naştere în 2002. Locomotiva specifică firmei este una electrică bisistem, Transmontana, adaptată pentru transportul în ţări precum Bulgaria, România, Ungaria sau Turcia.
 
În 2014, compania a construit primul tren electric (Hyperion) fabricat în România, care poate atinge o viteză de 160 kilometri/oră, iar în 2015 firma a livrat al doilea tren de acest tip. Cele două garnituri funcţio­nează pe rutele Craiova-Bucureşti-Braşov şi Craiova-Bucureşti-Constanţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO