Companii

Nicolas Maure, şeful Dacia: România are nevoie de mai multe „nave-amiral“ pentru a creşte, uzina Dacia nu poate fi singura

Nicolas Maure, şeful Dacia: România are nevoie de mai multe „nave-amiral“ pentru a creşte, uzina Dacia nu poate fi singura

Nicolas Maure, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia. Fotograf: Victor Ciupuliga

Autor: Bogdan Alecu

30.03.2015, 00:08 1364

Economia locală are nevoie de mai multe companii care să fie cunoscute la nivel mondial pentru a susţine exporturile şi imaginea României.

România are nevoie de companii-lider în acest moment, companii care să susţină economia atât prin exporturi, cât şi prin creşterea consumului intern, este de părere Nicolas Maure, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia.

„În Vest fiecare ţară excelează la ceva, fie că vorbim de industria germană, trenurile de mare viteză din Franţa. Ro­mâniei îi lipsesc în acest moment «navele-amiral». Astăzi are Dacia. Dar dacă în­trebi un cetăţean englez, francez sau german ce înseamnă pentru el România, nu va şti ce să răspundă, întotdeauna există puţină confuzie între Bucureşti şi Buda­pesta şi nu ştiu. Ştiu de perioada comunistă şi Ceau­şescu, ştiu că Prinţul Charles vine în Transilvania la Viscri, dar nu ştiu, spre exemplu, de laserul de la Măgurele. Acesta de asemenea poate deveni o nouă navă-amiral a Ro­mâniei. Dar este nevoie de mai multe“, a spus Nicolas Maure, care conduce cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, cu un business de 4,16 miliarde de euro în 2013 şi cel mai mare exportator.

Pe lângă problema infrastructurii subdezvoltate, principala problemă a Dacia este faptul că uzina de la Mioveni a ajuns să exporte peste 90% din producţie, în condiţiile în care iniţial, în 2007, exporturile reprezentau numai 56% din producţia de atunci.

WikiZF: Profilul companiei Automobile Dacia.

„România este cheia pentru uzina de la Mioveni pentru a avea o cotă cât mai mare din producţie. Acum doar 8% din producţia Dacia se vinde local, dar targetul meu este de a ajunge la cel puţin 20%. Dacă luăm în calcul cota de piaţă de circa 30% a Dacia, piaţa locală ar trebui să ajungă la 200.000 de unităţi într-o zi. Totul depinde de trecerea de la creşteri de 2,5% anual a PIB-ului la creşteri de 5%“, a spus Maure.

România, pentru a nu mai pierde teren în faţa economiilor din regiune precum Polonia sau Cehia, are nevoie de creş­teri anuale ale Produsului Intern Brut de cel puţin 5%.

Evoluţia ţării trebuie continuată inclusiv în mediul rural, unde locuieşte 46% dintr-o populaţie de 20 de milioane de locuitori, motiv pentru care România are numai 4,5 milioane de angajaţi, în timp ce Cehia, cu o populaţie la jumătate, are 5 milioane de salariaţi.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO