Companii

Niculae despre intrarea în afacerea cu biscuiţi: aduce profit

Niculae despre intrarea în afacerea cu biscuiţi: aduce profit

Autor: Cristina Stoian

06.12.2010, 23:51 1951

Omul de afaceri Ioan Niculae, proprietarul grupului Interagro, ainvestit 5 mil. euro într-o fabrică de biscuiţi şi napolitane laZimnicea (jud. Teleorman), inaugurată ieri.

Administratorul unui business de 720 de milioane de euro în 2009a început în acest an să investească masiv în activităţi deproducţie, prin înfiinţarea a cinci companii care activează pepiaţa peştelui, a legumelor, a vinului sau a dulciurilor. Cumexplică aceste investiţii în contextul în care piaţa bunurilor delarg consum, estimată la 20 mld. euro, a scăzut în primele opt lunicu 7%?

"Există posibilitatea ca, din cauza măsurilor guvernamentalefără logică economică, să închidem combinatele chimice. Caalternativă, trebuia să îmi creez un spectru de afaceri mai larg,pentru a susţine businessul şi pentru a putea plăti mun­­citorii.Am realizat că toate afacerile în producţie şi procesare aduc la unmoment dat profit, dacă reuşeşti să te menţii în perioade dificileca aceasta", a spus Niculae, care estimează că va face 100 deangajări pentru unitatea de producţie de la Zimnicea.

Noua fabrică de la Zimnicea, care va produce biscuiţi şinapolitane sub brandurile Vivalis şi Nik Nik, va aduce o cifră deafaceri de peste 7 milioane de euro în primul an de producţie, prinutilizarea a 80% din capacitate, potrivit estimărilor lui Niculae.

Linia de napolitane are o capacitate de 35-40 de kilograme peoră, iar linia de biscuiţi de 350 de kilograme pe oră. Pe lângăacestea, fabrica va produce şi rulade.

"Intenţionăm să avem distribuţie naţională în supermarketuri.Pe viitor, având în vedere relaţiile internaţionale de caredispunem, vrem să livrăm şi la export".

Pe piaţa napolitanelor, dominată de mărcile fabricate la nivellocal, Nestlé România este în prezent cel mai mare jucător cubrandul Joe, care concurează cu Alka şi Naty (produs de EuropeanFood). Compania, care deţine o fabrică de napolitane la Timişoara,a preluat brandul Joe de la omul de afaceri timişorean FlorentinBanu, care a dezvoltat reţeaua de supermarketuri Artima.

Anul trecut, vânzările de napolitane la nivel local au scăzut cu8% în volum, comparativ cu 2008, potrivit unui studiu realizat decompania de cercetare de piaţă MEMRB.

Segmentul biscuiţilor, estimat la circa 70 mil. euro, estedominat de Kraft Foods România, Ulker, RoStar, Galmopan, Alka sauRomdil.

Kraft Foods România, care deţine poziţia de lider pe piaţacafelei şi a ciocolatei, şi-a adjudecat poziţia fruntaşă şi înpiaţa de biscuiţi, segment în care a lansat în acest an patru mărcidiferite: Oreo, Tuc, Belvita Start şi Milka.

Niculae va intra pe piaţa de napolitane şi biscuiţi cubrandurile Vivalis şi Nik Nik şi estimează vânzări de 7 mil. euroîn primul an de activitate.

Interagro face un miliard de euro în 2010

Potrivit oficialilor Interagro, afacerile grupului vor ajunge lafinalul lui 2010 la valoarea de un miliard de euro, în creştere cu39% faţă de anul trecut. Peste 75% din cifra de afaceri din acestan este generată de producţia de îngrăşăminte, restul provenind dinagricultură. "Cel mai bun an a fost 2008, când am ajuns la afaceritotale de 1,2 miliarde de euro. Anul trecut am scăzut la 720 mil.euro, iar anul acesta vom creşte. Spre a doua parte a anului, amconstatat o revigorare, atât a industriei chimice, cât şi înagricultură, unde pe producţii mai mari am obţinut preţuri mai marifaţă de anul trecut", a adăugat Niculae.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO