Companii

Nielsen: Aproape toţi românii consumă carne săptămânal, iar jumătate dintre ei chiar zilnic. Tinerii preferă carnea de pui, iar cei mai în vârstă carnea de porc

Autor: Roxana Rosu

03.03.2021, 09:13 412

Aproape toţi românii consumă carne săptămânal, iar jumătate dintre ei chiar zilnic, chiar dacă 39% dintre ei spun că au redus consumul în ultimul an, arată un studiu realizat de Nielsen.

“Daca ne uitam in meniul consumat in ultimele 4 saptamani, descoperim ca tinerii de pana in 24 de ani consuma in masura mai mare decat celealte categorii de varsta mezeluri vegetale sau inlocuitori de carne – si asta nu ca optiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru sa ne semnalizeze un trend pe care producatorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legatura, pe termen mediu si lung, cu acesti potentiali consumatori.”, declara Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ Romania.

Astfel, 92% dintre consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămână cel puţin.

Tinerii cumpara carne cu o frecventa mai mare comparativ cu cei mai in varsta.

La cea mai recenta achizitie, 87 % dintre cumparatorii de carne declara ca au cumparat carne neprocesata in timp ce 36% au au optat pentru mezeluri.

Diferenta dintre cele doua categorii de carne este mai vizibila in randul celor mai in varsta (45-59 de ani). 91% dintre acestia au optat pentru carne neprocesata la ultima cumparatura, pe cand doar 33% pentru mezeluri.

Preferintele fata de tipul de carne variaza tot in functie de varsta.

Exista o probabilitate mai mare ca cei tineri sa cumpere carne din pui (79% dintre cumparatorii de 18- 24 de ani) in timp ce categoria celor mai in varsta sa aleaga mai des carne de porc (72% dintre cumparatorii de 45-59 de ani).

In ceea ce priveste capacitatea de a influenta alegerea magazinului, carnea neprocesata este in top, 67% dintre cumparatori spunand ca acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde sa mearga la cumparaturi.

Carnea gatita in casa este consumata cel mai des (75%) si pare ca ocupa un loc central in meniul zilnic al romanilor. Iar daca este si made in Romania, cu atat mai bine. Originea locala inspira calitate ridicata in categoria “food”, in general, si in legatura cu carnea in special.

În ceea ce priveşte postul, 36% dintre participanţii la sondaj spun că ţin post din când în când, iar 61% dintre aceştia aleg produse din carne vegetală pentru aceste perioade.

Studiul s-a desfasurat online, in perioada octombrie- noiembrie 2020. Esantionul cuprinde 1000 de respondenti, utilizatori de internet, din mediul urban.

 
AFACERI DE LA ZERO