Companii

Nivea trece afacerile Beiersdorf de 40 mil. euro

07.01.2008, 17:26 115

Beiersdorf, compania care comercializeaza brandul Nivea, mizeaza pe mentinerea ritmului de crestere de 20% raportat in 2007 si in acest an, situatie care ar duce afacerile grupului la 43 mil. euro, fata de 36 mil. euro, nivel estimat pentru anul trecut.
"Ne-am atins obiectivul de a creste in ritmul pietei cu cel putin 20% fata de 2006. Piata ne-a ajutat foarte mult, deoarece consumatoarele sunt dornice sa testeze produse noi si descopera noi segmente pe piata. Pentru 2008 credem ca vom mentine aceeasi viteza de crestere, deoarece nu avem niciun indicator care sa ne arate ca piata se duce in jos", a declarat Dan Zloteanu, directorul de marketing Beiersdorf Romania.
Potrivit datelor companiei, 90% din vanzarile Beiersdorf sunt reprezentate de brandul Nivea, printre celelalte marci din portofoliul companiei numarandu-se Labello, 8X4, La Praierie, Juvena, Eucerin, Atrix sau Florena.
"Puterea de cumparare a crescut, familiile sunt ajutate de cei plecati la lucru in strainatate, nevoile de baza, cum ar fi hrana, nutritia, sunt rezolvate iar consumatoarele trec la alt nivel. Creditarea permite acces la multe alte servicii, iar consumatorii nu mai sunt multumiti doar cu produsele de baza, vor ceva mai mult. Toate acestea, plus dezvoltarea comertului modern duc spre o mare crestere a consumului", explica Zloteanu.
Conform datelor furnizate de compania de cercetare a pietei, Nielsen, piata cosmeticelor, fara a include machiajul, vopseaua de par si parfumurile, dar si vanzarile directe, pentru primele zece luni ale anului ajunge la o valoare de peste 150 mil. euro. Beiersdorf detine o cota de 14,6% din aceasta piata, fata de 14,4% cat avea anul trecut, potrivit informatiilor companiei.
O noua tendinta pe piata cosmeticelor este, potrivit directorului de marketing al Beiersdorf, migrarea de la produsele ieftine la cele de marca. "Clientii sunt mai exigenti, iar lupta s-a deplasat de pe segmentul de produse ieftine spre produse mai sofisticate, bazate pe inovatie, cu o tehnologie mai avansata. Lupta a devenit mai dura, pentru ca nu mai este diferenta intre piata locala si piata occidentala, ce se lanseaza acolo se lanseaza si la noi", adauga Dan Zloteanu.
Anul trecut, in perioada martie-mai, compania si-a dublat vanzarile in categoria de produse de ingrijire a corpului, datorita laptelui de corp cu efect bronzant. Pe perioada de vara a crescut categoria produselor de protectie solara, iar perioada sarbatorilor genereaza cresteri de 40% pe majoritatea segmentelor.
"Oamenii cumpara cadouri, dar este si o frecventa mai mare la punctele de vanzare. Consumatorul pleaca sa cumpere produse de care are nevoie zilnic, dar cumpara si produse de ingrijire personala", este de parere Zloteanu.
In portofoliul companiei, ponderea cea mai mare o au deodorantele, unde cota de piata se ridica la 14,2%, potrivit propriilor informatii, cremele de fata si cremele de ingrijire a corpului. "Celelalte segmente sunt mai mici din cauza ca si piata este mai mica. De exemplu, din totalul pietei, cremele de ingrijire faciala pentru barbati reprezinta sub 1%", incheie Zloteanu. Beiersdorf activeaza pe piata cosmeticelor impreuna cu jucatori precum P&G, L'Oreal, Unilever, Colgate-Palmolive, Avon sau Oriflame.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO