♦ Piaţa locală de modă era una dintre cele mai efervescente înainte de pandemie, multe dintre numele mari având deja România pe hartă, iar altele analizând posibilitatea de a veni aici ♦ Astfel, pe piaţa de circa 5 mld. euro a modei – date valabile la nivel de 2019 -, anual apăreau branduri noi, offline, dar şi online ♦ Existau şi mărci care plecau pentru că nu aveau priză la publicul local, dar acestea erau clar mai puţine.
Vânzările de haine, pantofi şi accesorii au scăzut anul trecut cu circa 15% pe fondul pandemiei de COVID-19 care i-a ţinut mai mult pe oameni în casă şi care a limitat libertatea e mişcare. Mai mult, magazinele offline au fost închise temporar în lockdown, singurele funcţionale fiind cele online – atunci când ele existau, dat fiind că unele branduri nu aveau astfel de operaţiuni.
Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că, în comerţul local, piaţa de modă a fost cea mai afectată, urmată de cea de carburanţi (-8%). În rest, toate celelalte mari categorii de bunuri – electro-IT şi mobilă, farma şi cosmetice sau alimente – au fost pe plus.
În contextul în care munca de la birou s-a mutat acasă, evenimentele s-au anulat, la fel şi ieşirile în oraş, oamenii nu au mai avut de ce să cumpere haine şi mai ales ţinute de „gală“, pijamalele şi hainele pentru casă fiind vedete în 2020.