Companii

Noi branduri internaţionale se pregătesc să intre pe piaţa de modă din România deşi pandemia a redus vânzările cu 15% în 2020. „Loc şi apetit există“

ANALIZĂ

În contextul în care anul trecut munca de la birou s-a mutat acasă, evenimentele s-au anulat, la fel şi ieşirile în oraş, oamenii nu au mai avut de ce să cumpere haine şi mai ales ţinute de „gală“, pijamalele şi hainele pentru casă fiind vedete în 2020. În acest an lucrurile revin treptat la normal.

În contextul în care anul trecut munca de la birou s-a mutat acasă, evenimentele s-au anulat, la fel şi ieşirile în oraş, oamenii nu au mai avut de ce să cumpere haine şi mai ales ţinute de „gală“, pijamalele şi hainele pentru casă fiind vedete în 2020. În acest an lucrurile revin treptat la normal.

Autor: Cristina Roşca

18.07.2021, 09:50 2083

♦ Piaţa locală de modă era una dintre cele mai efervescente înainte de pandemie, multe dintre numele mari având deja România pe hartă, iar altele analizând posibilitatea de a veni aici ♦ Astfel, pe piaţa de circa 5 mld. euro a modei – date valabile la nivel de 2019 -, anual apăreau branduri noi, offline, dar şi online ♦ Existau şi mărci care plecau pentru că nu aveau priză la publicul local, dar acestea erau clar mai puţine.

Vânzările de haine, pan­tofi şi accesorii au scă­zut anul trecut cu circa 15% pe fondul pan­demiei de COVID-19 care i-a ţinut mai mult pe oameni în casă şi care a limitat libertatea e mişcare. Mai mult, ma­ga­zinele offline au fost închise temporar în lockdown, singurele func­ţionale fiind cele online – atunci când ele existau, dat fiind că unele bran­duri nu aveau astfel de operaţiuni.

Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că, în comerţul lo­cal, piaţa de modă a fost cea mai afec­tată, urmată de cea de carburanţi (-8%). În rest, toate celelalte mari cate­gorii de bunuri – electro-IT şi mobilă, farma şi cosmetice sau alimente – au fost pe plus.

În contextul în care munca de la bi­rou s-a mutat acasă, evenimentele s-au anulat, la fel şi ieşirile în oraş, oamenii nu au mai avut de ce să cum­pere haine şi mai ales ţinute de „gală“, pijamalele şi hainele pentru casă fiind vedete în 2020.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro