Companii

Noile capacitati de productie si dublarea pretului graului au umflat afacerile Loulis

01.10.2004, 00:00 24

Producatorul din industria de morarit si panificatie Loulis Romania a anuntat pentru primul semestru al acestui an vanzari de 27 de milioane de euro, in crestere cu aproape 85% fata de perioada similara a anului trecut, pe fondul punerii in functiune a noi capacitati de productie si a dublarii pretului graului in prima parte a acestui an.
Grupul raportase o crestere de 50% a vanzarilor pe primele trei luni, pana la 14,2 milioane de euro. "Cresterea vine pe fondul maririi volumului, dar si a preturilor, care nu au avut acelasi pas de crestere inregistrat la materia prima", spune Nikolaos Voudouris, presedintele Loulis Romania.
Conform propriilor estimari, Loulis detine la paine proaspata o cota de 22% si de 40% la cea feliata pentru Bucuresti si de 6-7% la vanzarile de paste la nivel national. ""Multe companii din industrie au avut la sfarsitul anului trecut si inceputul acestui an probleme din cauza crizei graului si au invocat si o scadere a consumului de paine. Nu cred ca s-a inregistrat o scadere semnificativa in consumul de paine", sustine Voudouris.
El spune ca, in acest moment, Loulis se aprovizioneaza cu grau din import doar in proportie de 5%, restul fiind achizitionat de pe piata romaneasca unde s-a inregistrat, conform afirmatiilor autoritatilor, o productie record de peste 7 milioane de tone de grau, tripla fata de cea de anul trecut. "Primul efect al acestei recolte s-a resimtit in pretul fainii, care a scazut foarte mult", afirma Voudouris.
Loulis Romania va investi in acest an circa 1-2 milioane de euro intr-o linie automata pentru painea feliata si in instalarea unei linii de productie a aluatului congelat. "Piata painii feliate va creste atat de mult in viitor incat nu va fi nevoie sa luam din cotele de piata ale altora, ci din aceasta crestere prognozata. Multi producatori si-au anuntat intentia de a investi si in facilitati de producere a aluatului congelat, o afacere de viitor, dar care este foarte greu de condus. In ciuda acestui lucru vom incerca anul viitor aceasta piata", afirma Voudouris.
Loulis Romania detine in portofoliul sau marcile St. George Mills, Belforno, Riva, Fortza si Family. Grupul Loulis a lansat in ianuarie o noua gama de cereale pentru micul dejun, in diferite sortimente: Classic, Choker, Melos, Foxies. Compania are propria retea de magazine sub marca "Family", amplasata in 40 de locatii, din care 30 in Bucuresti si 10 in Targu Mures.
Loulis Romania a finalizat la sfarsitul anului trecut construirea unui nou complex de morarit si panificatie, la Cernica langa Bucuresti, care a necesitat o investitie de 80 de milioane de euro, si mai detine fabricile de paine Titan Bucuresti si Mopan Targu Mures.
Grupul Loulis a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 40 de milioane de euro in crestere cu 35% fata de anul anterior si o valoarea a indicelui EBITDA (profitul inainte de impozitare, dobanzi, amortizare si devalorizare) de 2,36 milioane euro, fata de 0,2 milioane euro in 2002.
Grupul Loulis este prezent in Romania, Bulgaria, Albania si Grecia. Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 140 milioane de euro, in crestere cu 40% fata de anul trecut.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO