Companii

Noriel şi-a sporit anul trecut afacerile cu 30%, la 30 mil. euro şi vrea triplarea lor în 2020

Noriel şi-a sporit anul trecut afacerile cu 30%, la 30...

Autor: Raluca Ghinea

10.02.2016, 13:11 416

"Anunţăm din nou cel mai bun an pentru Noriel, de la deschiderea primului magazin Noriel în 2009, pentru a doua oară consecutiv. În 2015, ne-am concentrat mai mult pe formatul mare de magazine, MegaStore, am închis unele formate mai mici, am consolidat segmentul online, după ce anul trecut am introdus posibilitatea de a comanda online şi ridica din oricare magazin selectat. Astfel, estimăm că 2015 s-a tradus printr-o cifră de afaceri de 30 de milioane, o creştere de aproximativ 30% faţă de anul anterior", a declarat într-un comunicat Cristian Constantinescu, CEO Noriel.

Anul trecut, compania a deschis şase magazine de tip MegaStore, de mari dimensiuni, cu o suprafaţă cuprinsă între 750 şi 1.000 de metri pătraţi, unde se comercializează toate tipurile de produse pentru copii, de la cele de puericultură adresate copiilor de 0-3 ani, la jocuri şi jucării. Investiţia medie pentru o nouă locaţie se ridică la 500.000 de euro, însă o parte dintre aceste deschideri au reprezentat magazine Noriel clasice reorganizate.

Astfel, retailerul a ajuns la 47 de magazine la nivel naţional, dintre care 13 sunt în Bucureşti.

"Extinderea în ţară este planificată în noua formulă de magazine şi nu după modelul celor clasice Noriel Toys. Astfel, compania îşi propune ca în 2020 să ajungă la 100 de magazine, în special în format MegaStore, ceea ce ar putea duce la triplarea cifrei de afaceri", se mai arată în comunicat.

Odată cu extinderea magazinelor one-stop-shop, oferta de puericultură este mai largă, incluzând din acest an şi scutece sub brandul propriu, pe lângă produsele de îngrijire, de siguranţă, mobilier sau scaune auto şi hrană.

Totodată, Noriel a intrat pe categoria de fashion cu haine pentru mămici şi copii cu vârste între 0-14 ani, oferta fiind disponibilă online şi în magazinele MegaStore.

Compania investeşte în continuare în două tendinţe principale identificate în piaţa de jocuri şi jucării, respectiv produsele de licenţă şi jucăriile educative. Printre cele mai vândute jucării ale retailerului se numără atât licenţe internaţionale precum Frozen, cât şi produsele marcă proprie Noriel, respectiv Micul Artist, Plastellino, Maia, Color Chic, Noriel Pets, Noriel bebe, Noriel Pad.

Pentru segmentul online, reprezentanţii Noriel estimează că vânzările au crescut anul trecut cu peste 40% faţă de 2014, pe fondul unor investiţii în dezvoltarea echipei şi al unor schimbări.

Compania Noriel a fost înfiinţată în 1993 de către soţii Mirela şi George Constantinescu, iar în 1999 a deschis propriul centru de producţie în Prahova. În prezent, grupul Noriel este condus de Cristian Constantinescu, în acţionariatul grupului regăsindu-se şi compania Axxess Capital, care administrează fondurile de investiţii RAEF şi BAF.

Grupul Noriel include companiile Noriel Impex (distribuitor de jucării), Toys and Games Industry (fabrica de jucării de la Prahova) şi Intertoy Zone (divizia de retail fizic şi online).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO