Executivul român Adrian Vasiliu (40 de ani), numit la începutul lunii noiembrie 2014 la conducerea distribuitorului de medicamente Europharm Distributie după ce şi-a petrecut ultimii cinci ani din carieră în Africa în distribuţia de bunuri de larg consum, spune că diferenţa între cele două industrii este una de viteză. Vasiliu îşi propune să reuşească în România ce a reuşit în Africa, să tripleze businessul în cinci ani. Astăzi Europharm are afaceri de aproape 1 mld. lei.
„Dacă în industria FMCG se acceptă ca livrarea mărfii să se execute a doua sau chiar a treia zi după preluarea unei comenzi, în distribuţia de medicamente avem de multe ori responsabilitatea unei livrări în aceeaşi zi către farmaciile partenere.“
Vasiliu adaugă că în cazul industriei farmaceutice vorbim despre sănătatea oamenilor şi accesul pacientului la medicamente, ceea ce înseamnă un plus major de responsabilitate. El l-a înlocuit în funcţie pe Viorel Vodiţă, care a fost timp de şase luni director general interimar în paralel cu funcţia de marketing manager, la care se întoarce acum.
Europharm Distribuţie este potrivit datelor ZF una dintre cele mai mari companii de distribuţie de medicamente din România, cu afaceri de 966 mil. lei (218 mil. euro) anul trecut, cu 5,5% peste nivelul din 2012. Compania deţine două divizii în România, una de distribuţie directă prin intermediul căreia peste 3.500 de produse ajung la peste 5.500 de farmacii, spitale şi alte tipuri de clienţi şi o alta de servicii logistice. Aceasta din urmă oferă servicii precum cele de depozitare, facturare, transport sau livrare pentru producătorii şi furnizorii de produse farmaceutice din România. Europharm Distribuţie este una dintre cele patru entităţi ale grupului britanic GSK pe piaţa locală, alături de GSK Pharma, GSK Consumer Healthcare şi fabrica de la Braşov, care va fi închisă în acest an.