Companii

Nu avem drumuri, dar afacerile constructorilor de şosele cresc. Cum se explica?

Citiţi în anuarul Cei mai mari jucători din economie, care va apărea pe piaţă pe 22 iunie, despre cei mai mari jucători din construcţii.

Citiţi în anuarul Cei mai mari jucători din economie, care va apărea pe piaţă pe 22 iunie, despre cei mai mari jucători din construcţii.

14.06.2010, 23:43 33

Constructorii de drumuri au fost pe primul loc în top 10 alcompaniilor de construcţii la sfârşitul anului 2009 şi mai mult,majoritatea sunt pe creştere, deşi România are cea mai scăzutălungime de autostrăzi din Uniunea Europeană, cu doar 321 km, iarpiaţa construcţiilor s-a redus cu 17%.

Primii cinci constructori - Romstrade din Giurgiu,Hidroconstrucţia, Spedition UMB din Bacău, Strabag (Austria) şiTehnologica Radion au cele mai mari afaceri din reabilitări dedrumuri şi lucrări de infrastructură, având afaceri totale de unmiliard de euro, circa 8% din valoarea totală a pieţei deconstrucţii, care s-a ridicat anul trecut la circa 12 mld. euro.Paradoxul poate fi explicat prin faptul că anul trecut piaţaimobiliară s-a prăbuşit, iar Compania Naţională de Autostrăzi şiDrumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut un buget recordpentru investiţii în drumuri naţionale şi autostrăzi de 8,9 mld.lei (2,1 mld. euro). Bugetul CNADNR a fost cu 56% mai mare decât în2008, însă rezultatele au fost finalizarea a doar 42 km deautostradă de la Gilău la Turda (din Autostrada Transilvania).

Companiile care au avut contracte de reabilitări de drumuri -Romstrade (controlată de omul de afaceri Nelu Iordache), SpeditionUMB (compania deţinută de Dorinel Umbrărescu), Strabag (Austria)sau Alpine (Austria) - au înregistrat majorări cuprinse între 4% şi44% ale cifrei de afaceri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO