Companii

Numărul de ataşaţi comerciali a scăzut cu 40% după 2010 „din cauza măsurilor severe de austeritate din mediul instituţional“. Mircea Turdean, Farmec: Mecanismul - cel mai bun în opinia mea - de promovare a produselor locale e prin ataşaţi comerciali

Numărul de ataşaţi comerciali a scăzut cu 40% după...

Autor: Cristina Roşca

15.12.2021, 07:00 177

România mai are 83 de ataşaţi comerciali în întreaga lume, cu 40% mai puţini decât în 2010. Declinul este pus de reprezentanţii Ministerului Economiei pe seama măsurilor severe de austeritate din mediul instituţional.

Tot ei recunosc că atragerea de investiţii străine şi creşterea exporturilor reprezintă elemente cheie în dezvoltarea economică a unei ţări.

„Pentru atingerea acestor obiective este necesar un corp solid de consilieri economici profesionişti în toate ţările cu potenţial de absorbţie a produselor şi serviciilor româneşti sau capacitate investiţională semnificativă“, adaugă reprezentanţii Ministerului Economiei.

La rândul lor, antreprenorii şi executivii români spun că ataşaţii comerciali sunt vitali pentru dezvoltarea bran­durilor româneşti la export, ei sunt de fapt instru­mentul cel mai puternic al statului peste hotare pentru pro­mo­varea afacerilor autohtone.

„(...) Mecanismul - cel mai bun în opinia mea - de promovare al produselor locale e prin ataşaţi comerciali. Ei iau brandurile româneşti cele mai puternice şi încearcă să caute distribuitori şi parteneri locali pentru ele. Acesta e ajutorul pe care statul român trebuie să îl dea“, spune Mircea Turdean, directorul general al Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO