România a primit în 2014, ultimul an pentru care există date publice, doar 0,3% din numărul total de turişti internaţionali sosiţi pe bătrânul continent, date ce arată încă o dată că piaţa locală este aproape invizibilă pe harta turismului european. Totuşi, cei care vin sunt mai degrabă turişti cu bugete peste medie, astfel că fiecare străin ajuns în România a lăsat circa 950 de dolari pe sejur, peste media europeană şi chiar de două ori mai mult decât media din Ungaria, spre exemplu.
„Spre deosebire de ţări precum Cehia sau Ungaria, unde cea mai mare parte a turismului se bazează pe city-break-uri în capitală, în România vorbim de două produse viabile – touringul (circuitele turistice – n.red.) şi city-break-urile, însă nu doar în Bucureşti, ci şi în alte două oraşe, precum Braşov sau Sibiu”, spune Sorin Ionescu, fondator şi director al companiei de consultanţă în domeniul hotelurilor Fivestar Hospitality.