Armina Poloşan, 25 de ani, a absolvit Universitarea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti în vara anului trecut şi tot de atunci, din lipsa unor oferte de joburi suficiente în domeniu, a ales să îşi deschidă o afacere – un mic atelier de genţi din piele pictate manual.
Tânăra originară din Braşov a investit circa 7.000 de euro în lansarea brandului Lyria, iar în prezent are în jur de 10-15 comenzi pe lună.
„Dintotdeauna am avut o pasiune pentru personalizarea hainelor şi în special a genţilor. De fiecare dată când achiziţionam una, după două-trei zile o pictam. Apoi, am început să primesc «comenzi» de la mama, sora mea şi de la prietene şi deja la finalul lunii august aveam site-ul gata şi primele 30 de modele în stoc. Am decis să fac arhitectură cu mult înaintea lui 2008, dar când absolvi, deja planurile pe care le aveai nu mai au legătură cu realitatea pieţei“, spune Armina Poloşan, care în prezent lucrează şi ca designer de interioare în regim de freelancing.
Iniţial, tânăra a început să achiziţioneze genţile din piele de la o fabrică din Braşov, însă acum Lyria comercializează genţi care se produc şi într-o mică fabrică din Bucureşti, dar şi la o fabrică din Sibiu, iar vopselele speciale provin tot de la producători locali.
În general, clientele au vârste cuprinse între 30 şi 40 de ani şi venituri peste medie, având în vedere că preţul unei genţi pictate manual variază între 240 de lei (pentru genţi mici, de tip poştaş) şi 600 de lei (pentru genţi de dimensiuni mari, cu mai multe compartimente). În medie însă, „bonul mediu“ este de circa 400 de lei.
„Este adevărat că preţurile sunt mai mari decât cele cu care ne-am obişnuit în malluri, însă genţile Lyria sunt din piele 100% şi sunt pictate manual. În plus, pictura rezistă foarte mult timp, indiferent că este purtată pe o vreme ploiasă sau pe ninsoare şi sunt modele unicat“, precizează Armina Poloşan.
De la momentul comandării unei genţi, în funcţie de disponibilitatea acesteia în stocul Lyria sau al fabricilor care produc genţile, termenul de livrare variază de la trei zile până la maximum zece zile, doar pictura în sine durând între două şi cinci ore.
În prezent, Lyria (care activează ca un PFA) primeşte circa 10-15 comenzi pe lună, ceea ce înseamnă că la o medie de 400 de lei per comandă, businessul face în jur de 4.000-6.000 de lei.
„Mi-aş dori ca pe termen scurt spre mediu să ajung să vând suficient cât să pot deschide un mic atelier cu showroom în Bucureşti. Deocamdată, genţile se găsesc pe site-ul Lyria, dar şi în mici magazine de tip handmade, iar acum lucrez la o nouă colecţie pentru primăvara, care va apărea la finalul săptămânii. Vor fi şapte genţi pentru şapte personalităţi diferite“, adaugă antreprenoarea.